Hogyan
segít? Úgy, hogy mindenre megtanít, amit ő tud.
6.
írásdarab
összes
rész:
https://www.blogger.com/blog/post/edit/8029235802119191366/540728767210623500
1
indulás
2 szerkentyű
3 megpróbáltatás, elfordulás,
visszatérítés: az Úr, a liahóna, angyal
4 Nefi fel a
hegyre: építs hajót
5 itt egy ellenállás, ami komolyabb
dogmatikus reakciót vált ki - a másik oldal e veszélyes reakciója
miatt a szupervédőpajzs-trükk, majd napok múltán megrázós
ebben
a részben 6 (11-16) abszolút és 8 nem abszolút (13-20) tény
szerepel, melyek arról tanúskodnak, hogy az a világ, amelyben van
egy segítőnk, aki mindenre megtanít bennünket, az igaz valóság
1
2020.11.24.
Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy egyik éjjel szólt
az apához az az ember, aki a mi segítségünk, hogy másnap indulás
(13/9)
2
szerkentyű
Tény, abszolút értelemben
vett tény, hogy reggel a sátra bejáratában talált egy kis míves,
gömb alakú készüléket (11) . Azt hiszem, felnyithatós volt, gps
volt, meg sms-eket is fogadott, de mivel ezeknek az embereknek ez új
volt, el voltak csodálkozva, hogy : Mán ez?
3
megpróbáltatás, elfordulás, visszatérítés: az Úr, a liahóna,
angyal
Probléma adódott, a fegyverek, amikkel
vadászattal megszerezték az élelmet a vándorlás során,
elhasználódtak; éheztek. A két nagyobb fiú, és Ismáel két fia
az az ember ellen beszéltek, aki a mi segítőnk. Már az apa is. De
a legkisebb fíú megnyugtatta őket. Új húros fegyvereket
készített magának, és kérdezte az apát, merre induljon
vadászni.
Tény, nem abszolút értelemben vett tény, az az
ember, aki a mi segítségünk, ekkor megint szólt az apához,
kifejezte neki csalódottságát (14/10) . Mondta neki, olvassa el az
üzenetet a készülékben. Úgy tűnik, most kaptak először sms-t
(12) . Nem annyira lehet érteni, hogy miért parázott be az apa
jobban az sms-től, mint amit szóban mondtak neki. Rendkívül félt,
és reszketett, és a két nagyobb fiú is, és Ismáel két fia is,
és az összes asszonyok. Azt sem lehet érteni, a szöveg miért nem
közli az sms-eket.
Tény, abszolút értelemben vett tény,
hogy a legkisebb fiú oda ment vadászni, ahová az sms küldte, és
elég vadat tudott ölni.
A lányoknak meghalt az apjuk. Elegük
volt már az egészből. Arra vágytak, hogy visszamehessenek a
városba, ahonnan eljöttek. A legnagyobb fiú ezeket beszélte
legnagyobb öccsének, és Ismáel fiainak: Öljük meg az apánkat,
és a legkisebb testvérünket, akit, szerinte, ][ [az az ember, aki
a mi segítségünk] , bízott meg azzal, hogy uralkodónk, és
tanítónk legyen, és aki azt mondja, hogy ][ [az az ember] beszélt
vele, és ][ [mások is az ő teamjéből] , de „tudjuk, hogy
hazudik nekünk, és azért mondja nekünk ezeket a dolgokat, és
azért cselekszik sok dolgot ravasz mesterkedései által, hogy
megtévessze a szemünket, azt gondolva talán, hogy elvezethet
minket valami furcsa vadonba, és miután elvezetett minket,
kigondolta, hogy királlyá és uralkodóvá teszi magát felettünk,
hogy akarata és tetszése szerint rendelkezzen velünk.”
Tény,
abszolút értelemben vett tény, hogy valaki szólt ezekhez az
emberekhez, akit nem láttak, akivel kapcsolatban a beszámoló egy
későbbi pontján vélem megtudni, hogy ugyanaz a, annak az
embernek, aki a mi segítségünk, munkatársa volt, aki, amikor a
két nagyobb rúddal ütötte a két másikat, megjelent közöttük
(13) . Aki rendkívül megfeddte őket (később ez így van leírva:
„úgy szólt hozzájuk, mint a mennydörgés hangja, mely olyan
rázkódását okozta a földnek, hogy az majd kettéhasadt) ,
akiknek elszállt a haragjuk, és megbánták azokat, amiért a
feddést kapták.
Tény, nem abszolút értelemben vett tény,
hogy az az ember, aki a mi segítségünk, azt mondta vagy a
legkisebb fiúnak, vagy az apának, hogy nem kell megfőzniük a
táplálékukat, hanem ő azt édessé teszi nekik (15/11) . Abszolút
értelemben vett tény, hogy ez így is volt (14) .
8 évig
tartott ez a vándorlás. Közben az asszonyok gyerekeket szültek, s
bár nyers húson éltek, bőségesen volt tejük szoptatni, s
megerősödtek, mint a férfiak, s kezdték az utazást zúgolódás
nélkül viselni. Aztán eljutottak egy helyre, ahol sok gyümölcs,
és vadméz is volt.
4 Nefi fel a
hegyre: építs hajót
Tény, nem abszolút értelemben
vett tény, hogy a legkisebb fíúnak szólt az az ember, aki a mi
segítségünk, hogy menjen fel a hegyre (16/7) . Mózes ment fel
hegyre hasonló okból; az az ember, aki a mi segítségünk, amikor
a földön élt, szintén, nyilván ő nem azért, hogy saját
magával beszéljen, hanem mivel idegen világban volt, az apjával;
hegyre vitte fel 3 tanítványát is, amikor elváltozott előttük,
és felvette valódi alakját; a legkisebb fiú, amikor a
képzeletében, vagy hogy mondjam, azzal a valakivel beszélt, aki
nem ember, akkor is hegyen volt.
Tény, nem abszolút értelemben
vett tény, hogy az az ember, aki a mi segítségünk, azt mondta a
hegyen a legkisebb fiúnak, hogy építsen egy hajót, úgy, ahogy ő
azt megmutatja neki (17/8) .
Úgy tűnik, ezzel kapcsolatban sok
mindent elmondott neki egyszerre.
Tény, nem abszolút
értelemben vett tény, hogy ő kérdezte azt az embert, hogy hova
menjen, hogy ércet találjon, amiből szerszámokat készíthet, és
az az ember megmondta (18/9) .
Tény, hogy ott volt az érc,
ahová elment azért (15) .
A sziklából ércet olvasztott ki,
abból szerszámokat készített.
5
itt egy ellenállás, ami komolyabb dogmatikus reakciót vált ki - a
másik oldal e veszélyes reakciója miatt a szupervédőpajzs-trükk,
majd napok múltán megrázós
Testvérei azt mondták
neki, hogy ő bolond, hogy azt gondolja, hogy meg tud építeni egy
hajót, amivel át tudja szelni ezeket a nagy vizeket (ugyanis a
tenger partján voltak) , és arra vágytak, hogy ne segítsék őt
munkájukkal ebben az értelmetlennek tűnő munkában, és nem
hitték el, hogy az az ember, aki a mi segítségünk, mondja neki,
hogy mit hogyan csináljon. Ő rendkívül elkeseredett. Amikor
testvérei ezt látták, ezt mondták neki: „Tudtuk mi, hogy nem
tudsz elkészíteni egy hajót, mert tudtuk, hogy hiányos az
ítélőképességed, így nem tudsz egy ekkora munkát végrehajtani.
Olyan vagy, mint atyánk, akit szíve balga képzelgései
félrevezettek, aki kivezetett minket népünk földjéről, és
ilyen sok éven át vándoroltunk a vadonban; és asszonyaink
vesződtek, várandósan; és gyermekeket szültek a vadonban és
minden dolgot elszenvedtek, a halált kivéve; és jobb is lett volna
ha meghaltak volna, mielőtt kijöttek népünk földjéről, mint
ezeket a megpróbáltatásokat elszenvedni. Ily sok éven át
szenvedtünk a vadonban, mely időben élvezhettük volna javainkat
és örökségünk földjét; és boldogok lehettünk volna.
És
tudjuk, hogy a nép, melyet elhagytunk, igazlelkű
nép volt, mert betartották annak az embernek, aki a mi segítségünk,
az útmutatásait, ahogyan azokat Mózes megkapta tőle; de atyánk
elítélte őket, és elvezetett bennünket, mert hajlandóak voltunk
hallgatni a szavaira; és te is olyan vagy, mint ő.”
Mit
tehet egy olyan ember, akivel szemben éppen arra az emberre, a mi
segítségünkre hivatkoznak, akivel ő közvetlen kapcsolatban van?
Hát megválaszolt nekik. ..
2020.11.25.
Igazuk volt a
Mózessel kapcsolatos dologban? Mindjárt meglátjuk, hogy nem.
Tudták, hogy nincs igazuk ebben? Igazából, azt gondolom, hogy
nekik, annak az embernek, a mi segítségünknek a dolgaival
foglalkozni, csak hagyomány volt, nem voltak nekik fontosak ezek a
dolgok. Éppen az nem tetszett nekik, hogy ennyire kell foglalkozni
ezekkel a dolgokkal. Tehát az, hogy vitába mertek szállni arról,
hogy hogyan kell helyesen ezekkel a dolgokkal foglalkozni, véleményem
szerint képmutatás.
A legkisebb fiú érvelése azon nyugszik,
hogy hogyan tekint az az ember, a mi segítségünk a föld különböző
népeire. Egyúttal látnunk kell, hiszen ezzel immáron számos
példán keresztül kellett szembesülnünk, és ha már meglátjuk
összefüggésként, akkor ez azután kiáltalánosítható, hogy ő,
a mi segítségünk, oda befolyásolva a dolgokat, hogy egyes népek
felemelkedjenek, mások visszaessenek, vagy eltűnjenek, direkt módon
alakítja történelmünket, annak olyan irányt szabva, ami, úgy
látszik, tervezett, és azt á-tól cett-ig kell vinnie, és tehát
az látszik, hogy történelmünk csak ezzel az emberrel, a mi
segítőnkkel kapcsolatosan értelmezhető helyesen.
Tehát a
legkisebb fiú beszél nekik arról, hogy az az ember, a mi
segítségünk nem személyválogató, ugyanúgy ítéli meg a
népeket, tehát a Mózessel a pusztát járó nép, akik ugye éppen
azért járták a pusztát, mert nem álltak a helyzet magaslatán,
amikor végül mégis rászabadultak a környező népekre, és
elvették e népektől az addigi helyüket, az csak azért volt, mert
azok a mi segítőnknek „minden szavát elutasították, és
megértek a gonoszságban”
Másrészt tehát: „Azt
gondoljátok, hogy Mózes akkor is kivezette volna népét az
egyiptomi szolgaságból, ha nem hallgattak volna annak az embernek,
a mi segítségünknek a szavaira?
„És ő felnevel
egy igazlelkű nemzetet” ..
Mózesnek ugye volt gondja elég
ezzel a néppel, mutatja be a legkisebb fiú, ..
„És most,
mindezen dolgok után, eljött az idő, hogy gonoszok lettek, majdnem
megértek; és ezen a napon már a pusztuláshoz közelednek; mert
tudom, hogy biztosan eljön az a nap, amikor el kell pusztulniuk,
néhányat kivéve, akiket majd fogságba hurcolnak.
][ [az az ember, a mi segítőnk] tehát mondta
atyámnak, hogy menjen el a vadonba; és a népéből valók arra is
törekedtek, hogy elvegyék az életét; és ti
is arra törekedtetek, hogy elvegyétek az életét; tehát
szívetekben gyilkosok vagytok, olyanok, mint ők.
Láttatok
egyet ][ [annak az embernek, a mi segítségünknek a munkatársai
közül] , és ő beszélt hozzátok; igen, időről időre
hallottátok hangját (Érdekesség: ezt eddig azért nem osztottam
meg veletek, mert erről itt és most van szó először. ) ; és ő
halk és szelíd hangon szólt hozzátok, de ti már
nem éreztetek, így nem érezhettétek a szavait; tehát úgy szólt
hozzátok, mint a mennydörgés hangja, mely olyan rázkódását
okozta a földnek, hogy az majd kettéhasadt.
2020.11.26.
És
azt is tudjátok, hogy ][ [az az ember, a mi segítségünk] ha
akarná, a föld elmúlását okozhatná; az egyenetlen helyek simává
tételét, és a sima helyek feltöredeztetését. Akkor miért van
az, hogy dacoltok vele? (Sajnos eljött az erő beszédjének ideje.
)
Kín szaggatja a lelkemet miattatok, és fáj a szívem.
Lelkem erőteljesen összekapcsolódott ][ [azzal a valakivel, aki
nem ember, aki különleges kapcsolatban van azzal az emberrel, aki a
mi segítőnk] , olyannyira, hogy testemnek nincs
ereje.”
Nagyon gennyes a történetnek az a része, hogy olyan
emberekkel csináltatni valamit, akik azt nem akarják. Mert volt egy
gyerekkoruk, egy fiatalkoruk, el tudták magukat helyezni az emberek
között, hogy mekkora potentátok, ehhez képest, ezekkel a
dolgokkal kapcsolatban azzal kell szembesülniük, hogy az, ahogyan
ők éreznek, gondolkodnak, az nem elég jó, de muszáj volt rájuk
osztani ezt a pozíciót, amit betöltenek az emberek történelmében,
mert valami miatt
2020.11.28.
éppen ők azok, akik ide
kellenek, s nem máshová.
Más életet szeretnél?
Feltételezés, amivel kapcsolatban már ebben az írásmunkában is
volt megerősítés, az élet fája a bármi másnál jobb
gyümölcsével (ami ugye mégse mindenkinek kell) , hogy az a világ,
ahol nekünk az az ember, a mi segítségünk a tető, annyira jót
kínál nekünk, amit be sem láthatunk, ill bármi, ami jót az
életben csak megsejteni is képesek vagyunk, az ehhez a világhoz
köthető, amely világon kívül nincs is más. Ha csak egy világ
van, akkor hogyan is beszélhetnénk választási lehetőségről?
Nincs választási lehetőség.
Gáz, hogy már fiatal korodban
megtudod magadról, hogy egy lelki nyomorék vagy, és ebben az
életben esélyed sincs arra, hogy megváltozz, hiszen te magadat nem
látod annak. Hanem? Hanem valahonnan tudod, hogy mégis csak ez az
igazság, és ez így egy skizofrén állapot.
..Amikor
ezeket a szavakat elmondta nekik, megharagudtak rá és a tenger
mélyébe akarták dobni; közeledtek hozzá, hogy megragadják,
amikor mondta nekik:
„annak az embernek, a mi segítségünknek
a nevében mondom nektek, hogy ne érintsetek meg engem, mert az ő
hatalma tölt el, az elemészti testemet, és aki kezet emel rám, az
elsorvad, mint a
száraz nád, és semmivé lesz annak az
embernek a hatalma előtt.” (19/10)
Komolyan vették a
szavait, így tovább beszélhetett nekik, hogy az az ember, a mi
segítségünk olyan valaki, aki, amit csak akar, meg tudja azt
tenni, és hogy ne lázongjanak apjuk ellen és tőle se tagadják
meg a munkájukat, hiszen az nem az ő ötlete nyomán van, hanem
azon ember tervei nyomán, aki a mi segítségünk; és nem tudtak
vele vitatkozni.
Sok nap telt el, hogy lehetett érezni, hogy a
testvérük veszélyes, hogy nem szabad őt megérinteniük.
Aztán,
tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy szólt hozzá az az
ember, a mi segítségünk, hogy most már megérintheti a
testvéreit, mert már nem fognak elpusztulni, sőt, tegye is meg, s
ő megrázza őket, amiből tudni fogják, hogy kinek is az ereje
lakozik a legkisebb fiúban (20/11) .
Tény, abszolút
értelemben vett tény, hogy amikor megérintette őket, valami
olyasmi történt velük, amit úgy fogalmaztak meg, hogy olyan volt,
mintha megrázták volna őket (16) .
Azt mondták, és ez
nyilván hülyeség, mert, feltételezem, ez a kijelentésük csak a
pillanatnyi lelkiállapotukat tükrözi, hogy ez után most már
tudják, hogy az az ember, a mi segítségünk, vele van.
Béna,
azt gondolom, amikor azért imádsz valakit, vagy azért hódolsz
neki, mert az sokkal többet tud, mint te. Miután volt ez a
megrázogatás, a testvérei is ilyesféleképpen kezdtek hozzá
viszonyulni. De ő lebeszélte erről őket.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése