Nem-abszolút tények sora (81) Mormon könyvében, amelyek arról tanúskodnak, hogy
Jézus Krisztus világa igaz valóság
összes
részek:
https://www.blogger.com/blog/post/edit/8029235802119191366/540728767210623500
1.
(1. ) Az apa előtt „megjelent
egy tűzoszlop,
és megállapodott előtte egy kősziklán” (ugye Mózesnél is
volt ilyen tűztéma) , tehát ez valahol kint történt.
„és
ő sokat látott és hallott, és azon dolgok miatt, amiket látott
és hallott, rendkívül remegett és reszketett.”
Aztán
visszatért a házába, „és leroskadt ágyára” . Ki volt
készülve, s ezek a dolgok folytatódtak vele. Ő ugye az ágyán
feküdt, ugyanakkor a képzeletében, vagy hol, látta magát, hogy
ott van valahol, ahol látja annak az embernek az apját, és vele
sok sok embert, akiknek tehát mindnek ő volt a segítője (tehát
értelemszerűen, ha a fia az, akkor annak az apja is az) . Aztán a
sokaságból kivált az az ember, a tizenkettő kíséretében,
amivel kapcsolatban ugye, mivel akivel ez történik, i. e. 600.
körül él, tehát a tizenkettő még jócskán nem született meg,
vagy mondhatnánk, hogy a tizenkettek már megszületésük előtt
együtt bandáztak azzal az emberrel, vagy azt, ami talán inkább
igaz, hogy a haláluk utáni helyzetükben találkozott velük ez a
mi ágyon fekvő emberünk.. , és odamentek hozzá, és az az ember,
mintegy dramaturgiai váltásként, mivel színt váltunk, adott neki
egy könyvet, s mondta neki, hogy olvassa, s ezen a mi olvasó
emberünkön újabb változás ment át, s ennek hatására látta
is, amit olvasott, ami népe jövőjére vonatkozott. Ez a mi
szereplőnk, ott, a látásában, vagy miben nagyon belelkesedett, és
ki is fejezte örömét annak az embernek, olyasmiket, hogy jaj,
milyen csodálatosak ezek a dolgok, .. Ez
egy embernek adott kinyilatkoztatás, csak ő volt részese.
A
krónikából kiderül, hogy ugye
ez
az ember, a
mi segítségünk nem
csak az ezen dolgokkal foglalkozáson keresztül, hanem direkt módon
is befolyásolja az emberek történelmét, erre vannak tények,
amiket esetleg később megvizsgálhatunk, hogy vannak e köztük,
amiket lehet abszolút értelemben tényeknek nevezni, ill most éppen
itt van a krónika egy közlése, melyet nyilván nem fogadhatunk el
ilyen ténynek, mely szerint Kolombusz Kristófot, és majd másokat,
akik ugyanabban az ügyben jártak, ez az ember befolyásolta, hogy
megtegyék, amiket megtettek, s a krónika szerint az Amerikában
történtek kaptak ilyen különleges irányítást.
2.
(2. ) Tény,
nem abszolút értelemben vett, akkor igaz, ha-tény, hogy a mi
segítőnk újra beszélt ennek az embernek, megmondta neki,
meneküljön a családjával, mert a többiek meg akarják ölni.
3.
(1. ) Az
apa
azonban nem volt egyedül, társtalanul, magányosan. :) a legkisebb
fiú nagy érdeklődést mutatott a dolgai iránt.
Tény, nem
abszolút értelemben vett tény, hogy az az ember, a mi segítőnk,
hozzá is beszélt, vele is szóba állt, vele is kommunikációba
került úgy, hogy beszélt hozzá. Elmondta neki, hogy mi fog velük
történni a jövőben.
4.
(3. ) Miközben
ő azzal az emberrel beszélt, az apja aludt.
Tény, nem
abszolút értelemben vett tény, hogy álmában az az ember beszélt
az apjához. Nyilván itt egy kis slamposság van a szövegben,
leegyszerűsítés, hiszen az az ember nem lehet egyszerre két
helyen, lehet, hogy egyik esetben sem ő volt ott személyesen, hanem
valamelyik társa, ill. van még egy harmadik lehetőség is.
Na
mindegy is, az az ember, álomban, az apának, konkrét feladatot
adott, mint egy akciófilmben, egy küldetést, meg kellett szerezni
a fiúknak annak a másik krónikának az addig, tehát kb i. e.
600-ig elkészült szövegeit (mondom ezt egy kicsit leegyszerűsítve)
.
5.
(2. ) Együtt gondolkodás vele, és beszéd a Szentlélektől. A
legkisebb fiú tudatában a sajátjától egyértelműen
elkülöníthetően egy másik tudat jelent meg, aki, rendelkezünk a
tudással erről, tehát ez a tudat, különleges kapcsolatban áll
azzal az emberrel, aki a mi segítőnk, viszont, ő nem ember, mint a
mi segítőnk. Akkor micsoda? Egy entitás, vagy micsoda?
Amikor
ilyen élményben van részed, hogy összekapcsolódsz vele, úgy
tűnik, megéled, hogy te gondolkodsz, de közben tudod, hogy ezek az
ő gondolatai, és ez azért nem behatolás, az autonómiánk durva
megsértése, mert közben tudod, hogy ezek nem a te gondolataid,
tehát nem érezheted magad kirabolva, átvágva, egyébként meg,
azt vélem tudni, ugye, nekem még nem volt ilyen élményem, hogy
eleve nem lehet ilyen élményben részed, amennyiben nem vagy erre
alkalmas, tehát nem rendelkezel azzal a befogadói szemlélettel,
ami egy ilyen külső vezérlésre alkalmassá tesz téged. Úgy
tűnik, hogy azon kívül, hogy ezt a társgondolkodót a saját
gondolataidban érzékeled, ő azt is tudja, és e kettőt úgy
tűnik, váltogatja, hogy a saját nevében is beszélhet hozzád,
ahogy tehát egyik ember beszél a másikhoz (ő tehát nem ember)
.
Itt egy emberölés következik. A legkisebb fiú a város
kihalt utcáján a rokon háza felé tartva ájulásig részeg
emberbe botlott, a rokon volt.
Tény, nem abszolút értelemben
vett tény, hogy, ha jól értem, a fent bemutatott két lehetőség
közül úgy, hogy a legkisebb fiú gondolataiban tette, az a valaki,
aki különleges viszonyban áll azzal az emberrel, aki a mi
segítőnk, azt akarta a fiútól, hogy ölje meg a rokont; de a fiú
nem akarta.
Aztán, ez a segítőnk valakije, ha jól értem,
ezúttal mondta, a saját nevében, a fiúnak, hogy ölje meg a
rokont, mert ez a mi segítőnk akarata. A fiatal férfinek közben
járt az agya, dolgoztak az érzései.
És ennek a segítőnk
valakijének harmadszor is mondania kellett ezt, a következő
szavakkal kiegészítve (a segítőnk megnevezését a krónikáé
helyett ugye a saját megnevezésemre cseréltem) :
„ő
(az az ember, aki a mi segítőnk) megöli a gonoszt, hogy igazlelkű
céljait megvalósítsa. Jobb, ha egy ember vész el, minthogy egy
nemzet süllyedjen és vesszen el hitetlenségben.”
Itt
a nemzet abból a családból, és a hozzájuk csatlakozókból fog
kialakulni később a történelem során, akik, itt, a mi
történetünkben, elmenekültek ebből a városból.
6.
(4. ) Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy az apa a dokumentumok
tanulmányozásakor (rézlemezek
formátumban volt) ,
szintén annak a különleges személynek a társaságában, aki a mi
segítőnknek a kapcsolata, beszélt a jövőről ezen
dokumentumokat, és utódait illetően.
7.
(5. ) Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy az apához újra szól az
az ember, aki a mi segítségünk, új feladatot adva. Vissza a
városba, elhozni Ismaelt és családját (feleség, 2 családos fiú,
5 hajadon lány) , hogy legyenek a fiúknak feleségei.
8.
(6.
) Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy az apa még szerzett
tudást úgy, hogy az a fejében jelent meg, mint jól
elkülöníthetően nem a saját gondolatai, hanem azé a valakié,
aki különleges kapcsolatban áll azzal az emberrel, aki a mi
segítségünk.
Az apa beszélt a többieknek ezekről a
dolgokról, és azokról, amiket álomban látott.
9.
(5. ) A
legkisebb fiú szerette volna, hogy ő is ne csak úgy jusson ehhez a
tudáshoz, hogy elhiszi, amit az apja megtudott, hanem úgy tudhassa
ezeket, ahogy az apja is tudja.
Tény, nem abszolút értelemben
vett tény, hogy amikor üldögélt, és ezeken a dolgokon
gondolkodott, akkor egyszer csak, csiribí, csiribá, már ott is
volt egy rendkívül magas hegy tetején, és az a valaki, aki nem
ember, aki különleges kapcsolatban áll azzal az emberrel, aki a
mi segítőnk, beszélgetett vele.
Nem ismerte ezt a helyet,
ahol volt.
10.
(7. )
A
beszélgetésből kiderül, hogy az újabb álmot, amiről beszámoló
van ebben a krónikában, ők küldték az apának, a mi
segítőink.
Tehát tény, nem abszolút értelemben vett tény,
hogy az az álom a teljes igazságot írja le emiatt erről is
beszélnem kell.
11.
(8. ) Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy az álma elmondása után
az apa más dolgokról is beszélt, amiket úgy tudott meg, hogy
attól a valakitől, aki azzal az emberrel, a mi segítségünkkel
különleges kapcsolatban van, aki nem is ember.
12
(6) A
másik kontinensen a
12 tanítvány halála után
-tudhatta meg a legkisebb fiú, mint
jövőbeli eseményekről-
olyan
erő vette hatalmába azt a közösséget, ami ezekkel a dolgokkal
foglalkozott, ami gúnyt űzött ezekből a dolgokból, pusztította,
elferdítette, lejáratta azokat.
Érdekesség, hogy ezen dolgok
tartományában a tudatlanságon, tisztátalanságon kívül egy
másik negatív szerepló is van, valamiféle gonosz erő.
Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy aki nem tartozik az
ezekkel a dolgokkal foglalkozás közösségéhez, az az egyetlen
ezen kívüli másik közösséghez tartozik, ahhoz, ami ennek a
gonosz erőnek a fennhatósága alatt áll.
13.
(9. ) Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy egyik éjjel szólt az
apához az az ember, aki a mi segítségünk, hogy másnap
indulás.
14.
(10. ) Probléma
adódott, a fegyverek, amikkel vadászattal megszerezték az élelmet
a vándorlás során, elhasználódtak; éheztek. A két nagyobb fiú,
és Ismáel két fia az az ember ellen beszéltek, aki a mi segítőnk.
Már az apa is. De a legkisebb fíú megnyugtatta őket. Új húros
fegyvereket készített magának, és kérdezte az apát, merre
induljon vadászni.
Tény, nem abszolút értelemben vett tény,
az az ember, aki a mi segítségünk, ekkor megint szólt az apához,
kifejezte neki csalódottságát.
15.
(11. )Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy az az ember, aki a mi
segítségünk, azt mondta vagy a legkisebb fiúnak, vagy az apának,
hogy nem kell megfőzniük a táplálékukat, hanem ő azt édessé
teszi nekik.
16.
(7.
) Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy a legkisebb fiúnak
szólt az az ember, aki a mi segítségünk, hogy menjen fel a
hegyre.
17.
(8.
) Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy az az ember, aki a mi
segítségünk, azt mondta a hegyen a legkisebb fiúnak, hogy építsen
egy hajót, úgy, ahogy ő azt megmutatja neki.
18.
(9.
) Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy ő kérdezte azt az
embert, hogy hova menjen, hogy ércet találjon, amiből szerszámokat
készíthet, és az az ember megmondta.
19.
(10.
) „annak
az embernek, a mi segítségünknek a nevében mondom nektek, hogy ne
érintsetek meg engem, mert az ő hatalma tölt el, az elemészti
testemet, és aki kezet emel rám, az elsorvad, mint a száraz nád,
és semmivé lesz annak az embernek a hatalma előtt.”
-ezt
a legkisebb fiú mondta, más nem tudhatta biztosan, hogy az igazat
mondja, de inkább nem kockáztattak, hogy nem mond igazat.
20.
(11.
) Aztán,
tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy szólt hozzá az az
ember, a mi segítségünk, hogy most már megérintheti a
testvéreit, mert már nem fognak elpusztulni, sőt, tegye is meg, s
ő megrázza őket, amiből tudni fogják, hogy kinek is az ereje
lakozik a legkisebb fiúban.
21. (12. )
Folyamatosan kapott útmutatásokat attól az embertől, a mi
segítségünktől, a hajóra vonatkozóan.
22. (12. ) Az az
ember, aki a mi segítségünk, jelezte az apának, hogy indulás a
hajóval.
23. (13. ) Az apa egy napon bejelentette, hogy,
nyilván a már ismert módon, látta, hogy az a város, ahonnan
eljöttek, elpusztult.
.. és hogy ugyanezen az úton azt is
megtudta, hogy oda, Amerikába, senki nem fog odaérkezni, hacsak nem
azt az az ember, a mi segítségünk, akarja.
.. azt is, hogy
oka van annak, hogy ez a föld egyelőre megőriztessék más
nemzetek tudomásától.
24. (13. ) A városban született
legkisebb fiút az az ember, aki a mi segítségünk, figyelmeztette,
hogy meneküljön el, mindazokkal, akik vele akarnak menni, mert meg
akarják ölni. (2Nefi5/5)
25. (14. ) 30 év telt el, mióta
elhagyták a várost, ekkor mondta neki az az ember, aki a mi
segítségünk, hogy az eddigieken túlmenően másmilyen
feljegyzéseket is készítsen, ezt, amit most olvasunk.
26.
(15. )
Tény, csak egy személynek adott kinyilatkoztatás, az
Úr mondta neki, hogy azokat, „akik Jeruzsálemben
voltak, ahonnan eljöttünk, megölték és fogságba
hurcolták.
Mindazonáltal az Úr megmutatta nekem, hogy újra
vissza fognak térni. És azt is megmutatta nekem, hogy az Úristen,
Izráel Szentje, kinyilvánítja magát nekik a testben; és miután
kinyilvánította magát, megostorozzák és keresztre
feszítik, az angyal szavai szerint, aki ezt mondta nekem.”
27.
(16. ) Tény, csak egy személy által megerősíthető tény, hogy
ha a kifejezést, hogy prófétálás, kinyilatkoztatásnak
tekintjük, akkor a legkisebb fiú azt mondja, hogy ahogy az
Istennek, úgy az embereknek is meg kell keresztelkedniük.
Konkrétan
Jézus is beszélt neki a keresztelkedést követő
Szentlélek-eljövetelről-állítja.
28. (17. ) Tény, csak egy
személy által megerősíthető tény, hogy a legkisebb fiú a Nefi
33/2-ben azt mondja, hogy ezek Krisztus szavai, tehát higgyünk
neki, mert ezek Krisztus szavai.
29. (18. ) Az Atya is
megerősíti a Fiú szavait csak egyetlen ember által igazolható
módon.
30. (1) „Mert hitünk és nagy aggodalmunk miatt
valóban kinyilvánították nekünk népünket illetően azt, hogy
milyen dolgok fognak velük megtörténni.”
Ezt Jákob mondja, Nefi öccse, amikor Nefi már öreg volt; többes
számot az ő öccse, József miatt használ.
„És kaptunk sok
kinyilatkoztatást”; és a Szentlélek által sokat prófétáltak.
„Tudtunk tehát Krisztusról
és az ő királyságáról, mely el fog jönni.”
Ezek egy-egy
ember észlelései, csak az ő szavuk igazolja azokat.
31. (2. )
„Terhet rak tehát lelkemre, hogy kényszerítve vagyok a szigorú
parancs miatt, melyet Istentől kaptam, hogy intselek benneteket
bűntetteitek szerint” (Jákób) .
32. (3. ) „Hallgassatok
az Úr szavára: Mert egyetlen férfinak se legyen közületek egynél
több hites felesége; szolgáló felesége pedig ne legyen egy
sem”.
„Így szól tehát az Úr: Azért vezettem ki ezt a
népet Jeruzsálem földjéről, ][ hogy József ágyékának
gyümölcséből egy igazlelkű
ágat nevelhessek magamnak.”
„Mert íme, én, az Úr, láttam
népem leányainak bánatát, és hallottam gyászolásukat
Jeruzsálem földjén, igen, ][ s népem egész földjén, férjeik
gonoszsága és utálatosságai miatt.
És nem fogom tűrni,
mondja a Seregek Ura, hogy ezen nép, akiket kivezettem Jeruzsálem
földjéről, szép leányainak sírása feljöjjön hozzám népem
férfiai ellen, mondja a Seregek Ura.”
33. (14. ) „És most
íme, testvéreim, tudjátok, hogy ezek a parancsolatok már
atyánknak, Lehinek is megadattak” .
34. (4. ) Kiderül a
szövegből, hogy Jákob mindazokon túl, ami megesett vele Istennel
kapcsolatban, angyalokat is látott.
35. (5. ) Egyebek mellett
neki magának (Jákób) is kinyilatkoztatta a Szentlélek Krisztust.
Aminek ugye tanúja más földi ember nem volt.
36. (1. ) Énós
Istennel beszélget. Más nem jelentkezett, hogy hallotta volna
őket.
37. (1. ) Járom idejében vannak kinyilatkoztatóik a
nefitáknak, de egy kinyilatkoztatót ugye csak közvetve lehet
tettenérni.
38. (1. ) Az Isten Móziás királyt
figyelmeztette, hogy meneküljön el Nefi földjéről a vadonba
(csak egy ember által átélt kinyilatkoztatás) .
39. (2. )
Ott az Isten vezette őket; megint csak ennek az embernek adott
kinyilatkoztatások által (csoda; nem bizonyíthatóak az utóbbi
csodák, hiszen utóbbi esetben üthetett a hasára is, miközben azt
mondta, hogy az Isten mutatja az utat) .
40. (3. ) „Móziás
napjaiban [történt] , hogy egy nagy követ hoztak neki, rajta
bevésésekkel; és ő Isten ajándéka és hatalma által
lefordította
a bevéséseket” . [ismeretlen szöveg lefordítása egy személy
által, úgy, hogy azt csak ő tudja igazolni] .
Viszont a kőről
„lefordított” történetet némileg megalapozza, hogy
Zarahemláék találkoztak egy férfival, aki Koriántumnak mondta
magát és aki velük lakott kilenc holdtöltén keresztül.
A kövön levő jelek elvileg egy bizonyos Koriántumról,
és népének legyilkolásáról szólnak.
A beszámoló
elvileg atyáit illetően is szólt néhány szót. Első szülei
elvileg a nagy toronytól „jöttek el, abban az időben, amikor
-mondja a szöveg szerzője- az Úr összezavarta
a nép nyelvét; és az Úr szigorúsága lesújtott rájuk, ítéletei
szerint, melyek igazságosak; és csontjaik
szétszórva hevernek az észak felé eső földön.”
41. (1.
) „Ó, emlékezzetek, emlékezzetek rá, hogy ezek a dolgok igazak;
mert az Úristen mondta ezt.”
Ez egy embernek a tanúságtétele,
[mondjuk a bűnök büntetéséről] ,hogy kinyilatkoztatást kapott,
más nem volt tanúja annak. Ez a prédikációjára vonatkozik.
42.
(2. ) A Móziás 3 -szövegben Benjámin királynak megjelenik egy
angyal, tehát tény ez, csak egy ember által igazolható tény, és
nagyon frappánsan összefoglalja az összes tudást, az
evangéliumot.
43 (1) Isten „Lelkének megnyilatkozásai által
nekünk, magunknak [Benjámin király beszédének a népre tett
hatása] is nagyszerű meglátásaink vannak arról, ami majd eljő;
és ha helyénvaló lenne, akkor prófétálni tudnánk minden
dologról.”
44 (1)Abinádi azt mondta, hogy az Isten mondta
neki, hogy miket mondjon az ő nevében; erről csak ő tud, más nem
tudja igazolni.
45 (2) 2 év múlva megint jött Abinádi,
gondolom azért kezdhetett el újra prófétálni, mert álruhában
jött, mint a Ludas Matyi. [ugyanúgy azt mondta, hogy az Isten
mondta neki, hogy mit mondjon, de más ezt nem tudta igazolni]
46
(1) „Hélám, a Mindenható Istentől felhatalmazva
megkeresztellek
téged” (valahonnan felhatalmazása volt Istentől keresztelni)
-mondja az idősebbik Alma
47 (2) „És ezt mondta nekik, mivel
Isten parancsolta meg neki;” -Ezt vonatkoztathatjuk Alma egész
egyházszervező munkájára.
48. (1. ) Limhi király arról
is beszámol, hogy egy csapatot indított útnak Zarahemlába, azt
nem találták,
de egy kihalt nép nyomait igen, mely akkora volt, mint Izrael
seregei.
Ott sok víz között mentek.
Magukkal
hoztak [többek
között] 24
aranylemezt tele bevésésekkel”
Ammon
mondta, nincs gond, Móziás megoldja a fordítást. „mert
van nála valami, amellyel nézhet, és minden olyan feljegyzést le
tud fordítani, mely ősi
eredetű,
és ez egy Istentől
kapott ajándék. És ezeket a dolgokat
fordító
eszközöknek hívják, és senki nem nézhet azokba, csak ha
megparancsolják neki, különben még olyat keres, amit nem kellene,
és elvész. És akinek megparancsolják, hogy belenézzen azokba,
azt
látnoknak
hívják.” Móziás
látnok. Ezt,
hogy valódi a fordítás, más nem tudja ellenőrizni, tehát ez egy
ember szavára épített igazság.
49.
(3.
) És
így szólt Almához: Te menj ezen nép előtt, és én veled megyek
és kiszabadítom ezt a népet a rabságból.
(egy
embernek adott kinyilatkoztatás, más ember nem volt tanúja. )
50.
(4.
) „a
lámániták felébredtek és üldöznek téged; ezért menjetek ki
erről a földről, és én meg fogom állítani a lámánitákat
ebben a völgyben, hogy ne jöjjenek tovább ezen nép nyomában.”
-mondta
Isten Almának; csak egyetlen ember által vett kinyilatkoztatás.
51.
(5.
) Az
igazlelkűséget illető bűnök tekintetében Alma megkérdezte az
Istent, aki hosszasan válaszolt neki. Ezt egyetlen ember, Alma
hallotta.
52.
(1. ) Isten
szólt a fiatalabbik Almához,
ami egy embernek adott kinyilatkoztatás.
53.
(2.
) „És
az Úr így szólt Móziáshoz: Engedd felmenni őket, mert sokan
fognak hinni a szavaiknak, és azoknak örök élete lesz; és én ki
fogom szabadítani fiaidat a lámániták kezéből.” Egyetlen
embernek adott, nem bizonyítható kinyilatkoztatás.
48.
(1.
2.
)
Móziásnak
volt egy eszköze, állítása szerint arra való, hogy idegen
nyelveket fordítson le vele egy ember; kinézete szerint egy ív egy
egy kővel a végén.
Állítása szerint ezzel lefordította
azokat az aranylemezeket, amiket Limhi emberei találtak. A fordítás
sikerességét egyetlen ember szava garantálja.
54.
(1. ) Úgy
tűnt, [a
háborúban] markáns
fordulat áll be. Jelentős lámánita sereg érkezett, ami
csatlakozott az amlicitákhoz. Viszont
itt jön az Isten trükk, amit vagy elhiszünk, vagy nem, hogy a
nefiták, s maga Alma is, mert kérték, megkapták, hogy az Isten
erősítse meg a kezüket, s vezesse őket győzelemre, ami
megtörtént.
55.
(2. ) „Mert
elhívtak, hogy ekképpen szóljak, Isten szent
rendje szerint, mely Krisztus Jézusban van; igen, megparancsolták
nekem, hogy kiálljak és tanúsítsam ennek a népnek azokat a
dolgokat, amit atyáink az eljövendő dolgokat illetően mondtak.”
-mondja
Alma.
Ezt
egy ember kapta, ezt az elhívást, s vagy igaz, vagy nem.
56.
(3. ) Az
Alma8-ban a térítésben teljes kudarc Ammoniha városában, mondják
neki, hogy tudják, hogy ő már nem bíró, hanem már csak azon
csoportosulás feje, aminek balga tanaiban ők nem hisznek; .. így
„nyugodtan” szidalmazták és leköpdösték Almát.
Alma
ment nagy bánatosan .. változás. Örvendj! Angyal jelenik meg, az,
aki legelőször is neki, és beszél vele.
57.
(1. ) Az
Alma10-ben van részletesen leírva, hogy Amuleknek angyal jelenik
meg, Amuleknek, aki mindezidáig nemigen foglalkozott ezekkel a
dolgokkal, annak ellenére, hogy olyan népben élt, amiben ez nagyon
kézenfekvő lett volna.
58.
(2. ) Kiderül,
hogy a sok nap alatt, amíg Alma Amulek házában időzött, azokról
a dolgokról, amikről az előbb Alma bizonyságot tett a népnek,
Amuleknek is megtette egy angyal.
59.
(1. ) Lamóni szolgái közül sokan kijelentették a népnek, hogy
angyalokat
láttak és társalogtak velük; mivel nem derül ki hogy lett volna
e tekintetben közös alkalom is, ezért ezt a jelenséget a
szubjektív tények között szerepeltetem.
60.
(1.
) „Az
Úr hangja eljött Ammonhoz, mondva: Ne menj fel Nefi földjére,
mert ][ a király az életedre fog törni; hanem Middóni földjére
menj; mert ][ Áron fivéred, és Muloki és Amma is börtönben
vannak.”
61. (1. ) Áront és társait a lélek
a lámániták királyához vezeti.
62. (2. ) Miután a lámánita
seregeket a nefiták kiűzték országukból, az amálekiták, akikre
már nem emlékszem, hogy kicsodák, de feltehetően a lámániták
szilárd vallással rendelkező része, a lámánita haragot újra az
anti nefita léhita nép pusztítására vezette. Ami népnek tagja
volt ugye a főkirály is, aki úgy egyezett meg Ammonnal, hogy ha
Isten azt mondja Ammonnak, hogy vezesse az anti nefi lehita népet a
nefiták védelmébe, akkor a király oda vezeti ezt a népet. Az
isten válasza Igen volt.
63. (1. ) Még az elején angyal
jelent meg Korihórnak .. ő azt hitte, angyal jelent meg neki; de
mindenképpen, természetfelettinek tűnő lény jelent meg
neki.
Tehát csoda történt vele, és őt ez a csoda mozgatta a
továbbiakban, addig, amíg egy másik csoda ki nem oltotta az
elsőnek a hatását.
Akkor, ott az elején, Korihór későbbi
elmondása szerint, így mondja, az ördög, jelent meg neki angyal
képében.
64. (1. ) Nefihez (Alma fia Hélamán fia
Hélamán fia) , miután egyedül marad, Isten szól, hogy a
továbbiakban különleges hatalmat kap, s menjen vissza a néphez, s
tudassa velük, amiket Isten tudtukra akar adni.
65. (2. ) Az
országban szerte harcok dúlnak. Nefi fontos munkatárs, kéri az
Istent, szűnjön a kard általi halál, legyen helyette éhínség,
az inkább közel viszi az embereket Istenhez. Szavai szerint
lesz.
66. (3. ) Az
emberek megalázkodnak, Nefi kéri az éhínség végét, szavai
szerint lesz.
67.
(1. ) A
lámánita Sámuel Zarahemlába ment, az igét hirdetni, nem
hallgattak rá, el akart menni onnan, de az Úr hangja szólt hozzá,
hogy térjen oda vissza, és mondja, amit ő mond neki.
68.
(2. ) Krisztusról
egy angyal beszélt neki, mondja Sámuel.
69.
„a bírák uralmának kilencvenedik évében nagy
jelek és csodák adattak a népnek; és kezdtek
beteljesedni a próféták szavai.
És angyalok
jelentek meg az embereknek, bölcs embereknek, és nagy öröm
örvendetes híreit hirdették nekik”
70. „a
kilencvenkettedik év kezdetén, íme, kezdtek még teljesebb
mértékben beteljesedni a próféták próféciái; mert kezdtek még
nagyobb jelek lenni és még nagyobb csodák történni a nép
között.”
71. (1) Ugyanakkor a hívők üldözése is
erősödött a nefita népen belül. A hívőkért imádkozott Nefi,
Nefi fia, ezen a néven már a harmadik, és az Isten szólt hozzá,
Jézus, hogy ezen az éjszakán meglesz a jel, másnap megszületik a
földön.
72. (2) Nefi (3) angyalokat lát.
1.
(1) Az Úr szól Járed fivéréhez, hogy menjen családjával,
barátaival, azok családjaival, Járeddel és családjával, annak
barátaival és családjaikkal, magvakkal és állatokkal az észak
felé eső völgybe, és ott találkozik velük, és előttük megy
egy a földön legkiválóbb földre, és ott a föld leghatalmasabb
nemzetévé teszi őket.
2. (2) A tengernél bárkákat
építettek, és átkeltek azon, és szüntelenül az Isten
irányította őket.
3. (3) Járed fivére az Istennel a
bárkákkal kapcsolatban levegőztetésről és világításról
beszél.
4. (4) Járed fivére egy magas hegyre megy fel, és
ott beszélget Jézussal.
Megmutatta neki a föld összes
lakóit, akik addig éltek, és azokat, akik azután fognak élni.
5.
(5) Járed népét a magasságból is tanították.
6. (1) Az
Isten álomban figyelmezteti Ómer királyt, hogy meneküljön.
7.
(1) Émer látja az igazlelkűség fiát.
73. (1) Jézus
Krisztus Morónival beszélget a Szentírásokról
74. (1)
Mormonhoz eljutnak Jézus szavai a Szentlélek hatalma által arról,
hogy a kisgyermekeket nem kell megkeresztelni.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése