Nem-abszolút tények sora (81) Mormon könyvében, amelyek arról tanúskodnak, hogy Jézus Krisztus világa igaz valóság

összes részek:
https://www.blogger.com/blog/post/edit/8029235802119191366/540728767210623500

1. (1. ) Az apa előtt „megjelent egy tűzoszlop, és megállapodott előtte egy kősziklán” (ugye Mózesnél is volt ilyen tűztéma) , tehát ez valahol kint történt.
„és ő sokat látott és hallott, és azon dolgok miatt, amiket látott és hallott, rendkívül remegett és reszketett.”
Aztán visszatért a házába, „és leroskadt ágyára” . Ki volt készülve, s ezek a dolgok folytatódtak vele. Ő ugye az ágyán feküdt, ugyanakkor a képzeletében, vagy hol, látta magát, hogy ott van valahol, ahol látja annak az embernek az apját, és vele sok sok embert, akiknek tehát mindnek ő volt a segítője (tehát értelemszerűen, ha a fia az, akkor annak az apja is az) . Aztán a sokaságból kivált az az ember, a tizenkettő kíséretében, amivel kapcsolatban ugye, mivel akivel ez történik, i. e. 600. körül él, tehát a tizenkettő még jócskán nem született meg, vagy mondhatnánk, hogy a tizenkettek már megszületésük előtt együtt bandáztak azzal az emberrel, vagy azt, ami talán inkább igaz, hogy a haláluk utáni helyzetükben találkozott velük ez a mi ágyon fekvő emberünk.. , és odamentek hozzá, és az az ember, mintegy dramaturgiai váltásként, mivel színt váltunk, adott neki egy könyvet, s mondta neki, hogy olvassa, s ezen a mi olvasó emberünkön újabb változás ment át, s ennek hatására látta is, amit olvasott, ami népe jövőjére vonatkozott. Ez a mi szereplőnk, ott, a látásában, vagy miben nagyon belelkesedett, és ki is fejezte örömét annak az embernek, olyasmiket, hogy jaj, milyen csodálatosak ezek a dolgok, ..
Ez egy embernek adott kinyilatkoztatás, csak ő volt részese.
A krónikából kiderül, hogy ugye ez az ember, a mi segítségünk nem csak az ezen dolgokkal foglalkozáson keresztül, hanem direkt módon is befolyásolja az emberek történelmét, erre vannak tények, amiket esetleg később megvizsgálhatunk, hogy vannak e köztük, amiket lehet abszolút értelemben tényeknek nevezni, ill most éppen itt van a krónika egy közlése, melyet nyilván nem fogadhatunk el ilyen ténynek, mely szerint Kolombusz Kristófot, és majd másokat, akik ugyanabban az ügyben jártak, ez az ember befolyásolta, hogy megtegyék, amiket megtettek, s a krónika szerint az Amerikában történtek kaptak ilyen különleges irányítást.
2. (2. ) Tény, nem abszolút értelemben vett, akkor igaz, ha-tény, hogy a mi segítőnk újra beszélt ennek az embernek, megmondta neki, meneküljön a családjával, mert a többiek meg akarják ölni.
3. (1. ) Az apa azonban nem volt egyedül, társtalanul, magányosan. :) a legkisebb fiú nagy érdeklődést mutatott a dolgai iránt.
Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy az az ember, a mi segítőnk, hozzá is beszélt, vele is szóba állt, vele is kommunikációba került úgy, hogy beszélt hozzá. Elmondta neki, hogy mi fog velük történni a jövőben.
4. (3. ) Miközben ő azzal az emberrel beszélt, az apja aludt.
Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy álmában az az ember beszélt az apjához. Nyilván itt egy kis slamposság van a szövegben, leegyszerűsítés, hiszen az az ember nem lehet egyszerre két helyen, lehet, hogy egyik esetben sem ő volt ott személyesen, hanem valamelyik társa, ill. van még egy harmadik lehetőség is.
Na mindegy is, az az ember, álomban, az apának, konkrét feladatot adott, mint egy akciófilmben, egy küldetést, meg kellett szerezni a fiúknak annak a másik krónikának az addig, tehát kb i. e. 600-ig elkészült szövegeit (mondom ezt egy kicsit leegyszerűsítve) .
5. (2. ) Együtt gondolkodás vele, és beszéd a Szentlélektől. A legkisebb fiú tudatában a sajátjától egyértelműen elkülöníthetően egy másik tudat jelent meg, aki, rendelkezünk a tudással erről, tehát ez a tudat, különleges kapcsolatban áll azzal az emberrel, aki a mi segítőnk, viszont, ő nem ember, mint a mi segítőnk. Akkor micsoda? Egy entitás, vagy micsoda?
Amikor ilyen élményben van részed, hogy összekapcsolódsz vele, úgy tűnik, megéled, hogy te gondolkodsz, de közben tudod, hogy ezek az ő gondolatai, és ez azért nem behatolás, az autonómiánk durva megsértése, mert közben tudod, hogy ezek nem a te gondolataid, tehát nem érezheted magad kirabolva, átvágva, egyébként meg, azt vélem tudni, ugye, nekem még nem volt ilyen élményem, hogy eleve nem lehet ilyen élményben részed, amennyiben nem vagy erre alkalmas, tehát nem rendelkezel azzal a befogadói szemlélettel, ami egy ilyen külső vezérlésre alkalmassá tesz téged. Úgy tűnik, hogy azon kívül, hogy ezt a társgondolkodót a saját gondolataidban érzékeled, ő azt is tudja, és e kettőt úgy tűnik, váltogatja, hogy a saját nevében is beszélhet hozzád, ahogy tehát egyik ember beszél a másikhoz (ő tehát nem ember) .
Itt egy emberölés következik. A legkisebb fiú a város kihalt utcáján a rokon háza felé tartva ájulásig részeg emberbe botlott, a rokon volt.
Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy, ha jól értem, a fent bemutatott két lehetőség közül úgy, hogy a legkisebb fiú gondolataiban tette, az a valaki, aki különleges viszonyban áll azzal az emberrel, aki a mi segítőnk, azt akarta a fiútól, hogy ölje meg a rokont; de a fiú nem akarta.
Aztán, ez a segítőnk valakije, ha jól értem, ezúttal mondta, a saját nevében, a fiúnak, hogy ölje meg a rokont, mert ez a mi segítőnk akarata. A fiatal férfinek közben járt az agya, dolgoztak az érzései.
És ennek a segítőnk valakijének harmadszor is mondania kellett ezt, a következő szavakkal kiegészítve (a segítőnk megnevezését a krónikáé helyett ugye a saját megnevezésemre cseréltem) :

ő (az az ember, aki a mi segítőnk) megöli a gonoszt, hogy igazlelkű céljait megvalósítsa. Jobb, ha egy ember vész el, minthogy egy nemzet süllyedjen és vesszen el hitetlenségben.”
Itt a nemzet abból a családból, és a hozzájuk csatlakozókból fog kialakulni később a történelem során, akik, itt, a mi történetünkben, elmenekültek ebből a városból.
6. (4. ) Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy az apa a dokumentumok tanulmányozásakor (rézlemezek formátumban volt) , szintén annak a különleges személynek a társaságában, aki a mi segítőnknek a kapcsolata, beszélt a jövőről ezen dokumentumokat, és utódait illetően.
7. (5. ) Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy az apához újra szól az az ember, aki a mi segítségünk, új feladatot adva. Vissza a városba, elhozni Ismaelt és családját (feleség, 2 családos fiú, 5 hajadon lány) , hogy legyenek a fiúknak feleségei.
8. (6. ) Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy az apa még szerzett tudást úgy, hogy az a fejében jelent meg, mint jól elkülöníthetően nem a saját gondolatai, hanem azé a valakié, aki különleges kapcsolatban áll azzal az emberrel, aki a mi segítségünk.
Az apa beszélt a többieknek ezekről a dolgokról, és azokról, amiket álomban látott.
9. (5. ) A legkisebb fiú szerette volna, hogy ő is ne csak úgy jusson ehhez a tudáshoz, hogy elhiszi, amit az apja megtudott, hanem úgy tudhassa ezeket, ahogy az apja is tudja.
Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy amikor üldögélt, és ezeken a dolgokon gondolkodott, akkor egyszer csak, csiribí, csiribá, már ott is volt egy rendkívül magas hegy tetején, és az a valaki, aki nem ember, aki különleges kapcsolatban áll azzal az emberrel, aki a mi segítőnk, beszélgetett vele.
Nem ismerte ezt a helyet, ahol volt.
10. (7. ) A beszélgetésből kiderül, hogy az újabb álmot, amiről beszámoló van ebben a krónikában, ők küldték az apának, a mi segítőink.
Tehát tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy az az álom a teljes igazságot írja le emiatt erről is beszélnem kell.

11. (8. ) Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy az álma elmondása után az apa más dolgokról is beszélt, amiket úgy tudott meg, hogy attól a valakitől, aki azzal az emberrel, a mi segítségünkkel különleges kapcsolatban van, aki nem is ember.
12 (6) A másik kontinensen a 12 tanítvány halála után -tudhatta meg a legkisebb fiú, mint jövőbeli eseményekről- olyan erő vette hatalmába azt a közösséget, ami ezekkel a dolgokkal foglalkozott, ami gúnyt űzött ezekből a dolgokból, pusztította, elferdítette, lejáratta azokat.
Érdekesség, hogy ezen dolgok tartományában a tudatlanságon, tisztátalanságon kívül egy másik negatív szerepló is van, valamiféle gonosz erő.
Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy aki nem tartozik az ezekkel a dolgokkal foglalkozás közösségéhez, az az egyetlen ezen kívüli másik közösséghez tartozik, ahhoz, ami ennek a gonosz erőnek a fennhatósága alatt áll.
13. (9. ) Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy egyik éjjel szólt az apához az az ember, aki a mi segítségünk, hogy másnap indulás.
14. (10. ) Probléma adódott, a fegyverek, amikkel vadászattal megszerezték az élelmet a vándorlás során, elhasználódtak; éheztek. A két nagyobb fiú, és Ismáel két fia az az ember ellen beszéltek, aki a mi segítőnk. Már az apa is. De a legkisebb fíú megnyugtatta őket. Új húros fegyvereket készített magának, és kérdezte az apát, merre induljon vadászni.
Tény, nem abszolút értelemben vett tény, az az ember, aki a mi segítségünk, ekkor megint szólt az apához, kifejezte neki csalódottságát.
15. (11. )Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy az az ember, aki a mi segítségünk, azt mondta vagy a legkisebb fiúnak, vagy az apának, hogy nem kell megfőzniük a táplálékukat, hanem ő azt édessé teszi nekik.
16. (7. ) Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy a legkisebb fiúnak szólt az az ember, aki a mi segítségünk, hogy menjen fel a hegyre.
17. (8. ) Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy az az ember, aki a mi segítségünk, azt mondta a hegyen a legkisebb fiúnak, hogy építsen egy hajót, úgy, ahogy ő azt megmutatja neki.
18. (9. ) Tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy ő kérdezte azt az embert, hogy hova menjen, hogy ércet találjon, amiből szerszámokat készíthet, és az az ember megmondta.
19. (10. ) „annak az embernek, a mi segítségünknek a nevében mondom nektek, hogy ne érintsetek meg engem, mert az ő hatalma tölt el, az elemészti testemet, és aki kezet emel rám, az elsorvad, mint a száraz nád, és semmivé lesz annak az embernek a hatalma előtt.”
-ezt a legkisebb fiú mondta, más nem tudhatta biztosan, hogy az igazat mondja, de inkább nem kockáztattak, hogy nem mond igazat.
20. (11. ) Aztán, tény, nem abszolút értelemben vett tény, hogy szólt hozzá az az ember, a mi segítségünk, hogy most már megérintheti a testvéreit, mert már nem fognak elpusztulni, sőt, tegye is meg, s ő megrázza őket, amiből tudni fogják, hogy kinek is az ereje lakozik a legkisebb fiúban.
21. (12. ) Folyamatosan kapott útmutatásokat attól az embertől, a mi segítségünktől, a hajóra vonatkozóan.
22. (12. ) Az az ember, aki a mi segítségünk, jelezte az apának, hogy indulás a hajóval.
23. (13. ) Az apa egy napon bejelentette, hogy, nyilván a már ismert módon, látta, hogy az a város, ahonnan eljöttek, elpusztult.
.. és hogy ugyanezen az úton azt is megtudta, hogy oda, Amerikába, senki nem fog odaérkezni, hacsak nem azt az az ember, a mi segítségünk, akarja.
.. azt is, hogy oka van annak, hogy ez a föld egyelőre megőriztessék más nemzetek tudomásától.
24. (13. ) A városban született legkisebb fiút az az ember, aki a mi segítségünk, figyelmeztette, hogy meneküljön el, mindazokkal, akik vele akarnak menni, mert meg akarják ölni. (2Nefi5/5)
25. (14. ) 30 év telt el, mióta elhagyták a várost, ekkor mondta neki az az ember, aki a mi segítségünk, hogy az eddigieken túlmenően másmilyen feljegyzéseket is készítsen, ezt, amit most olvasunk.
26. (15. )
Tény, csak egy személynek adott kinyilatkoztatás, az Úr mondta neki, hogy azokat, „akik Jeruzsálemben voltak, ahonnan eljöttünk, megölték és fogságba hurcolták.
Mindazonáltal az Úr megmutatta nekem, hogy újra vissza fognak térni. És azt is megmutatta nekem, hogy az Úristen, Izráel Szentje, kinyilvánítja magát nekik a testben; és miután kinyilvánította magát, megostorozzák és keresztre feszítik, az angyal szavai szerint, aki ezt mondta nekem.”
27. (16. ) Tény, csak egy személy által megerősíthető tény, hogy ha a kifejezést, hogy prófétálás, kinyilatkoztatásnak tekintjük, akkor a legkisebb fiú azt mondja, hogy ahogy az Istennek, úgy az embereknek is meg kell keresztelkedniük.
Konkrétan Jézus is beszélt neki a keresztelkedést követő Szentlélek-eljövetelről-állítja.
28. (17. ) Tény, csak egy személy által megerősíthető tény, hogy a legkisebb fiú a Nefi 33/2-ben azt mondja, hogy ezek Krisztus szavai, tehát higgyünk neki, mert ezek Krisztus szavai.
29. (18. ) Az Atya is megerősíti a Fiú szavait csak egyetlen ember által igazolható módon.
30. (1) „Mert hitünk és nagy aggodalmunk miatt valóban kinyilvánították nekünk népünket illetően azt, hogy milyen dolgok fognak velük megtörténni.” Ezt Jákob mondja, Nefi öccse, amikor Nefi már öreg volt; többes számot az ő öccse, József miatt használ.
„És kaptunk sok kinyilatkoztatást”; és a Szentlélek által sokat prófétáltak. „Tudtunk tehát Krisztusról és az ő királyságáról, mely el fog jönni.”
Ezek egy-egy ember észlelései, csak az ő szavuk igazolja azokat.
31. (2. ) „Terhet rak tehát lelkemre, hogy kényszerítve vagyok a szigorú parancs miatt, melyet Istentől kaptam, hogy intselek benneteket bűntetteitek szerint” (Jákób) .
32. (3. ) „Hallgassatok az Úr szavára: Mert egyetlen férfinak se legyen közületek egynél több hites felesége; szolgáló felesége pedig ne legyen egy sem”.
„Így szól tehát az Úr: Azért vezettem ki ezt a népet Jeruzsálem földjéről, ][ hogy József ágyékának gyümölcséből egy igazlelkű ágat nevelhessek magamnak.”
„Mert íme, én, az Úr, láttam népem leányainak bánatát, és hallottam gyászolásukat Jeruzsálem földjén, igen, ][ s népem egész földjén, férjeik gonoszsága és utálatosságai miatt.
És nem fogom tűrni, mondja a Seregek Ura, hogy ezen nép, akiket kivezettem Jeruzsálem földjéről, szép leányainak sírása feljöjjön hozzám népem férfiai ellen, mondja a Seregek Ura.”
33. (14. ) „És most íme, testvéreim, tudjátok, hogy ezek a parancsolatok már atyánknak, Lehinek is megadattak” .
34. (4. ) Kiderül a szövegből, hogy Jákob mindazokon túl, ami megesett vele Istennel kapcsolatban, angyalokat is látott.
35. (5. ) Egyebek mellett neki magának (Jákób) is kinyilatkoztatta a Szentlélek Krisztust. Aminek ugye tanúja más földi ember nem volt.
36. (1. ) Énós Istennel beszélget. Más nem jelentkezett, hogy hallotta volna őket.
37. (1. ) Járom idejében vannak kinyilatkoztatóik a nefitáknak, de egy kinyilatkoztatót ugye csak közvetve lehet tettenérni.
38. (1. ) Az Isten Móziás királyt figyelmeztette, hogy meneküljön el Nefi földjéről a vadonba (csak egy ember által átélt kinyilatkoztatás) .
39. (2. ) Ott az Isten vezette őket; megint csak ennek az embernek adott kinyilatkoztatások által (csoda; nem bizonyíthatóak az utóbbi csodák, hiszen utóbbi esetben üthetett a hasára is, miközben azt mondta, hogy az Isten mutatja az utat) .
40. (3. ) „Móziás napjaiban [történt] , hogy egy nagy követ hoztak neki, rajta bevésésekkel; és ő Isten ajándéka és hatalma által lefordította a bevéséseket” . [ismeretlen szöveg lefordítása egy személy által, úgy, hogy azt csak ő tudja igazolni] .
Viszont a kőről „lefordított” történetet némileg megalapozza, hogy Zarahemláék találkoztak egy férfival, aki Koriántumnak mondta magát és aki velük lakott kilenc holdtöltén keresztül.

A kövön levő jelek elvileg egy bizonyos Koriántumról, és népének legyilkolásáról szólnak.
A beszámoló elvileg atyáit illetően is szólt néhány szót. Első szülei elvileg a nagy toronytól „jöttek el, abban az időben, amikor -mondja a szöveg szerzője- az Úr összezavarta a nép nyelvét; és az Úr szigorúsága lesújtott rájuk, ítéletei szerint, melyek igazságosak; és csontjaik szétszórva hevernek az észak felé eső földön.”
41. (1. ) „Ó, emlékezzetek, emlékezzetek rá, hogy ezek a dolgok igazak; mert az Úristen mondta ezt.”
Ez egy embernek a tanúságtétele, [mondjuk a bűnök büntetéséről] ,hogy kinyilatkoztatást kapott, más nem volt tanúja annak. Ez a prédikációjára vonatkozik.
42. (2. ) A Móziás 3 -szövegben Benjámin királynak megjelenik egy angyal, tehát tény ez, csak egy ember által igazolható tény, és nagyon frappánsan összefoglalja az összes tudást, az evangéliumot.
43 (1) Isten „Lelkének megnyilatkozásai által nekünk, magunknak [Benjámin király beszédének a népre tett hatása] is nagyszerű meglátásaink vannak arról, ami majd eljő; és ha helyénvaló lenne, akkor prófétálni tudnánk minden dologról.”
44 (1)Abinádi azt mondta, hogy az Isten mondta neki, hogy miket mondjon az ő nevében; erről csak ő tud, más nem tudja igazolni.
45 (2) 2 év múlva megint jött Abinádi, gondolom azért kezdhetett el újra prófétálni, mert álruhában jött, mint a Ludas Matyi. [ugyanúgy azt mondta, hogy az Isten mondta neki, hogy mit mondjon, de más ezt nem tudta igazolni]
46 (1) „Hélám, a Mindenható Istentől felhatalmazva megkeresztellek téged” (valahonnan felhatalmazása volt Istentől keresztelni) -mondja az idősebbik Alma
47 (2) „És ezt mondta nekik, mivel Isten parancsolta meg neki;” -Ezt vonatkoztathatjuk Alma egész egyházszervező munkájára.
48. (1. ) Limhi király arról is beszámol, hogy egy csapatot indított útnak Zarahemlába, azt nem találták, de egy kihalt nép nyomait igen, mely akkora volt, mint Izrael seregei.
Ott sok víz között men
tek. Magukkal hoztak [többek között] 24 aranylemezt tele bevésésekkel”
Ammon mondta, nincs gond, Móziás megoldja a fordítást. „mert van nála valami, amellyel nézhet, és minden olyan feljegyzést le tud fordítani, mely ősi eredetű, és ez egy Istentől kapott ajándék. És ezeket a dolgokat fordító eszközöknek hívják, és senki nem nézhet azokba, csak ha megparancsolják neki, különben még olyat keres, amit nem kellene, és elvész. És akinek megparancsolják, hogy belenézzen azokba, azt látnoknak hívják.” Móziás látnok. Ezt, hogy valódi a fordítás, más nem tudja ellenőrizni, tehát ez egy ember szavára épített igazság.
49. (3. ) És így szólt Almához: Te menj ezen nép előtt, és én veled megyek és kiszabadítom ezt a népet a rabságból. (egy embernek adott kinyilatkoztatás, más ember nem volt tanúja. )
50. (4. ) „a lámániták felébredtek és üldöznek téged; ezért menjetek ki erről a földről, és én meg fogom állítani a lámánitákat ebben a völgyben, hogy ne jöjjenek tovább ezen nép nyomában.” -mondta Isten Almának; csak egyetlen ember által vett kinyilatkoztatás.
51. (5. ) Az igazlelkűséget illető bűnök tekintetében Alma megkérdezte az Istent, aki hosszasan válaszolt neki. Ezt egyetlen ember, Alma hallotta.
52. (1. ) Isten szólt a fiatalabbik Almához, ami egy embernek adott kinyilatkoztatás.
53. (2. ) „És az Úr így szólt Móziáshoz: Engedd felmenni őket, mert sokan fognak hinni a szavaiknak, és azoknak örök élete lesz; és én ki fogom szabadítani fiaidat a lámániták kezéből.” Egyetlen embernek adott, nem bizonyítható kinyilatkoztatás.
48. (1. 2. ) Móziásnak volt egy eszköze, állítása szerint arra való, hogy idegen nyelveket fordítson le vele egy ember; kinézete szerint egy ív egy egy kővel a végén.
Állítása szerint ezzel lefordította azokat az aranylemezeket, amiket Limhi emberei találtak. A fordítás sikerességét egyetlen ember szava garantálja.
54. (1. ) Úgy tűnt, [a háborúban] markáns fordulat áll be. Jelentős lámánita sereg érkezett, ami csatlakozott az amlicitákhoz. Viszont itt jön az Isten trükk, amit vagy elhiszünk, vagy nem, hogy a nefiták, s maga Alma is, mert kérték, megkapták, hogy az Isten erősítse meg a kezüket, s vezesse őket győzelemre, ami megtörtént.
55. (2. ) „Mert elhívtak, hogy ekképpen szóljak, Isten szent rendje szerint, mely Krisztus Jézusban van; igen, megparancsolták nekem, hogy kiálljak és tanúsítsam ennek a népnek azokat a dolgokat, amit atyáink az eljövendő dolgokat illetően mondtak.” -mondja Alma.
Ezt egy ember kapta, ezt az elhívást, s vagy igaz, vagy nem.
56. (3. ) Az Alma8-ban a térítésben teljes kudarc Ammoniha városában, mondják neki, hogy tudják, hogy ő már nem bíró, hanem már csak azon csoportosulás feje, aminek balga tanaiban ők nem hisznek; .. így „nyugodtan” szidalmazták és leköpdösték Almát.
Alma ment nagy bánatosan .. változás. Örvendj! Angyal jelenik meg, az, aki legelőször is neki, és beszél vele.
57. (1. ) Az Alma10-ben van részletesen leírva, hogy Amuleknek angyal jelenik meg, Amuleknek, aki mindezidáig nemigen foglalkozott ezekkel a dolgokkal, annak ellenére, hogy olyan népben élt, amiben ez nagyon kézenfekvő lett volna.
58. (2. ) Kiderül, hogy a sok nap alatt, amíg Alma Amulek házában időzött, azokról a dolgokról, amikről az előbb Alma bizonyságot tett a népnek, Amuleknek is megtette egy angyal.
59. (1. ) Lamóni szolgái közül sokan kijelentették a népnek, hogy angyalokat láttak és társalogtak velük; mivel nem derül ki hogy lett volna e tekintetben közös alkalom is, ezért ezt a jelenséget a szubjektív tények között szerepeltetem.
60. (1. ) „Az Úr hangja eljött Ammonhoz, mondva: Ne menj fel Nefi földjére, mert ][ a király az életedre fog törni; hanem Middóni földjére menj; mert ][ Áron fivéred, és Muloki és Amma is börtönben vannak.”
61. (1. ) Áront és társait a lélek a lámániták királyához vezeti.
62. (2. ) Miután a lámánita seregeket a nefiták kiűzték országukból, az amálekiták, akikre már nem emlékszem, hogy kicsodák, de feltehetően a lámániták szilárd vallással rendelkező része, a lámánita haragot újra az anti nefita léhita nép pusztítására vezette. Ami népnek tagja volt ugye a főkirály is, aki úgy egyezett meg Ammonnal, hogy ha Isten azt mondja Ammonnak, hogy vezesse az anti nefi lehita népet a nefiták védelmébe, akkor a király oda vezeti ezt a népet. Az isten válasza Igen volt.
63. (1. ) Még az elején angyal jelent meg Korihórnak .. ő azt hitte, angyal jelent meg neki; de mindenképpen, természetfelettinek tűnő lény jelent meg neki.
Tehát csoda történt vele, és őt ez a csoda mozgatta a továbbiakban, addig, amíg egy másik csoda ki nem oltotta az elsőnek a hatását.
Akkor, ott az elején, Korihór későbbi elmondása szerint, így mondja, az ördög, jelent meg neki angyal képében.


64. (1. ) Nefihez (Alma fia Hélamán fia Hélamán fia) , miután egyedül marad, Isten szól, hogy a továbbiakban különleges hatalmat kap, s menjen vissza a néphez, s tudassa velük, amiket Isten tudtukra akar adni.
65. (2. ) Az országban szerte harcok dúlnak. Nefi fontos munkatárs, kéri az Istent, szűnjön a kard általi halál, legyen helyette éhínség, az inkább közel viszi az embereket Istenhez. Szavai szerint lesz.
66. (3. ) Az emberek megalázkodnak, Nefi kéri az éhínség végét, szavai szerint lesz.
67. (1. ) A lámánita Sámuel Zarahemlába ment, az igét hirdetni, nem hallgattak rá, el akart menni onnan, de az Úr hangja szólt hozzá, hogy térjen oda vissza, és mondja, amit ő mond neki.
68. (2. ) Krisztusról egy angyal beszélt neki, mondja Sámuel.


69. „a bírák uralmának kilencvenedik évében nagy jelek és csodák adattak a népnek; és kezdtek beteljesedni a próféták szavai.
És angyalok jelentek meg az embereknek, bölcs embereknek, és nagy öröm örvendetes híreit hirdették nekik”
70. „a kilencvenkettedik év kezdetén, íme, kezdtek még teljesebb mértékben beteljesedni a próféták próféciái; mert kezdtek még nagyobb jelek lenni és még nagyobb csodák történni a nép között.”
71. (1) Ugyanakkor a hívők üldözése is erősödött a nefita népen belül. A hívőkért imádkozott Nefi, Nefi fia, ezen a néven már a harmadik, és az Isten szólt hozzá, Jézus, hogy ezen az éjszakán meglesz a jel, másnap megszületik a földön.
72. (2) Nefi (3) angyalokat lát.


1. (1) Az Úr szól Járed fivéréhez, hogy menjen családjával, barátaival, azok családjaival, Járeddel és családjával, annak barátaival és családjaikkal, magvakkal és állatokkal az észak felé eső völgybe, és ott találkozik velük, és előttük megy egy a földön legkiválóbb földre, és ott a föld leghatalmasabb nemzetévé teszi őket.
2. (2) A tengernél bárkákat építettek, és átkeltek azon, és szüntelenül az Isten irányította őket.
3. (3) Járed fivére az Istennel a bárkákkal kapcsolatban levegőztetésről és világításról beszél.
4. (4) Járed fivére egy magas hegyre megy fel, és ott beszélget Jézussal.
Megmutatta neki a föld összes lakóit, akik addig éltek, és azokat, akik azután fognak élni.
5. (5) Járed népét a magasságból is tanították.
6. (1) Az Isten álomban figyelmezteti Ómer királyt, hogy meneküljön.
7. (1) Émer látja az igazlelkűség fiát.

73. (1) Jézus Krisztus Morónival beszélget a Szentírásokról
74. (1) Mormonhoz eljutnak Jézus szavai a Szentlélek hatalma által arról, hogy a kisgyermekeket nem kell megkeresztelni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon