Hogyan segít? Úgy,
hogy megtanít mindenre, amit ő tud
11. rész
összes
rész:
https://www.blogger.com/blog/post/edit/8029235802119191366/540728767210623500
1
Jákob fiát, Énóst viccesnek találom
2 együtt harcolni
Istennel Isten céljaiért: ima, szövetség, Isten hatalmának
használata
3 Isten tanít
4 Énósék részéről
beszámolója alapján állandó tűzoltómunka a nyájon- a nép
kipusztulása folyamatosan a horizonton lebeg
5 mondja, hogy :)
imádta ezt a munkát
6 Járom, Énós fia- harci dolgok- ha
Jézus van, te is vagy
7 Omni, járom fia
8 Amáron, Omni
fia- a nefiták gonoszabbik részét a lámániták elpusztították
9
Kemis, Amáron fivére, Abidánom, Kemis fia
10 Amáleki,
Abidánom fia. Itt a király volt a főspíler, Móziás, ő kapta a
központi kinyilatkoztatásokat- menekülés, és merre
11
találkozás Zarahemla népével, szintén egykor zsidó
emberekkel
12 tájékozódás egy népről (Koriántuméról) ,
ami Bábel tornyától érkezett ide
13 Urim és Tumim
14
Amáleki után Benjámin király, Móziás király fia veszi át az
aranylemezeket, amik beteltek
15 csapat indul vissza, Nefi
földjére, azt birtokba venni
16 Omni-Benjámin i. e.
323-130.
Ekkor bejelentkezik Mormon több száz évvel
későbbről-a kicsi lemezek lesznek a kiválasztottak, a folytatás
előzményei
ebben a részben 1 (24. ) abszolút,
és 5 (36-40) nem abszolút tény szerepel, amelyek arról
tanúskodnak, hogy az a világ, amelyben Jézus Krisztus megtanít
bennünket mindenre, amit ő tud, igaz valóság
1
Jákob fiát, Énóst viccesnek találom
2021.03.12.
Énós
Jákob
fia. Elég furának tűnik elsőre.
Kimegy az erdőbe
vadászni.
[ez jó: bevésődés és tusakodás: „a szavak,
melyeket gyakran hallottam midőn atyám az örök életről és a
szentek öröméről
szólt, mélyen a szívembe vésődtek.
„ ]
Aztán mást gondol, inkább ordítozik az Istenhez
éjszakáig, hátha meghallja, nem gondol veszélyes vadállatokra,
esetleg békés kirándulókra, azt gondolnánk, hogy ő esetleg nem
olyan jó képességű.
Istenhez szólni kiabálva is lehet.
Most ebben a pillanatban nem tudom elképzelni. Hogy kiabál, de nem
mérges.
Az biztos, hogy a produkciója elfogadható, mert
elfogadták.
Azt kell mondjam erre a szövegrészre, hogy idegen
nekem. Ahogy a fentiekből kitűnik, nem értem.
[36. (1. ) Énós
Istennel beszélget. Más nem jelentkezett, hogy hallotta volna őket.
]
Nézzétek milyen furi a folytatás:
„egy hang
szólt hozzám, mondván: Énós, bűneid megbocsáttattak neked, és
áldott leszel.”
De Énós nem volt hülye, nem lehet átverni,
kilogikázta, hogy Isten nem csak hülyíti őt, hiszen tudja
Istenről, hogy nem hazudik, ezért igaz az, amit mond fentebb.
Van,
amikor viccesen beszél, van, amikor normálisan. Természetesen
amikor viccesen, akkor nem feltételezzük, hogy viccelődik.
2
együtt harcolni Istennel Isten céljaiért: ima, szövetség, Isten
hatalmának használata
Itt is előjön az a dolog, ami
mindig zavar Isten dolgaival kapcsolatban. Az isteni terv egyes
részleteiért imádkozás.
[2021.04.03.
Korábban ezen a
helyen olyasmit írtam, hogy abszurdum azért imádkozni, hogy
sikerüljön, amit Isten akar. Ugye elkezdtem valamit, csak
közbejött, hogy őrültnek nyilvánítottak, és gyógyszerekkel
beteggé tesznek, ami miatt tényleg mondhatják rám, hogy beteg
vagyok; elkezdtem valamit, valami
munkatársi kapcsolatot
Istennel; gondolom az ima is valami munkatársi dolog, talán valami
energiamozgatás. ]
Azért önmagában feleslegesnek tűnik az
ima, hogy megvalósuljon Isten akarata.
De az Istenhez közel
álló személyek azért szoktak kérni, kérlelődni, könyörögni,
hogy meglegyen.
Itt egyenesen szövetségkötésről van szó,
amelyben Isten megígéri, hogy mindenféleképpen célba juttatja
ezeket a kis méretű aranylemezeket, amelyek tartalmáról én most
írok.
3 Isten tanít
[Amikor
én beszélgettem az Istennel, rögtön válaszolt mindenre .. mert
akkor beszélgetés volt soron; amikor Isten néma maradt, tudtam,
valami másra kell figyelnem]
4
Énósék részéről beszámolója alapján állandó tűzoltómunka
a nyájon- a nép kipusztulása folyamatosan a horizonton lebeg
Ez
a bekezdés pl. vicces:
„És semmi más nem volt, csak a
rendkívül nyers
beszéd, a háborúkról, és a viszálykodásokról, és a
pusztításokról való prédikálás
és prófétálás, és az állandó emlékeztetésük
a halálra, és az örökkévalóság időtartamára, és Isten
ítéleteire és hatalmára, és mindezen dolgokra – állandóan
felserkentvén őket, az Úr félelmében tartván. Azt mondom, hogy
ezen dolgokon, és a beszéd rendkívül nagy nyíltságán kívül
semmi nem tarthatta volna őket vissza attól, hogy gyorsan a
pusztulásba [ugyanis a lámániták őket magukat, és az írásaikat,
a kultúrájukat meg akarták semmisíteni] süllyedjenek. És
ilyenféleképpen írok róluk. „
S közben nem vicces, hiszen
éppen kipusztul egy nép, arról van itt szó.
5
mondja, hogy :) imádta ezt a munkát
Azt
mondja, hogy miután Isten hatalma munkálkodott rajta, az ezzel
kapcsolatos dolgaiban jobban örvendezett, mint a világ
dolgaiban.
6 Járom, Énós fia-
harci dolgok- ha Jézus van, te is vagy
Járom
Énós
fia.
Ha a régészeti dolgokat nézzük (lásd Wikipédia) , ő
ír erődítményekről.
[37. (1. ) Járom idejében vannak
kinyilatkoztatóik a nefitáknak, de egy kinyilatkoztatót ugye csak
közvetve lehet tettenérni.
Sokasodnak.
Lámániták
elleni harci sikereikben kiemeli vezéreik hitben való nagyságát.
Ha
Jézus van, akkor én is vagyok. Az a bizonyíték arra, hogy én
vagyok, ha Jézus van. Varga András erről nem tudott, hogy Jézus
van, így inkább ugrott.
Azt mondja, hogy a próféták, papok
és tanítók szurkálták a szívüket állandó bűnbánatra
serkentendő. ]
7 Omni
Járom
fia. Harcos volt, és nem papi figura.
8
Amáron
Omni fia. Azt mondja, hogy a nefiták gonoszabbik
részét a lámániták elpusztították (kiírtották? )
Ezeket
a kis aranylemezeket odaadja fivérének.
9
Kemis
Amáron
fivére.
Abidánom
Kemis
fia
10
Amáleki
Abidánom
fia.
Itt a király volt a főspíler, Móziás.
Az
Isten őt figyelmeztette, hogy meneküljön el Nefi földjéről a
vadonba (csak egy ember által átélt kinyilatkoztatás) . (38. ; 1.
)
Ott az Isten vezette őket; megint csak ennek az embernek
adott kinyilatkoztatások által (csoda; nem bizonyíthatóak az
utóbbi csodák, hiszen az utóbbi esetben üthetett a hasára is,
miközben azt mondta, hogy az Isten mutatja az utat) . (39. ; 2.
)
2021.03.16.
Tehát mi, Gyarmati Ferencék, ti, az
én kortársaim, olyan nép vagyunk, akiknek nincs úgy Istennel
dolguk, mint azoknak az embereknek, akikről akár nálam is
olvashattok. Akkor, amikor azokkal az emberekkel működött együtt
az Isten, tehát az emberiség történelmében olyan periódusok
voltak, amikor Isten, hogy terveit valóra váltsa, közvetlenül
avatkozott be az emberiség történelmébe.
11
találkozás Zarahemla népével, szintén egykor zsidó
emberekkel
Móziás népe felfedezi a vadonban menekülve
egy Zarahemla nevű ember népét, és kiderül, hogy ennek a népnek
az elődeit az Isten valamivel az apa népe áthozatala után hozta
át Jeruzsálem földjéről a nagy vízen, és ez tény, egy egész
nép által igazolható tény (24. )
Zarahemláék megörültek
a rézlemezeknek, mert nekik nem volt ilyesmi, mert hogy ugye tehát
ők sem bennszülöttek voltak, hanem szintén zsidók, a babiloni
fogság előtt menekültek.
Nyelvüket már nem lehetett
megérteni, Istent már nem tudták.
A két nép
„egyesült,
és Móziást
nevezték meg, hogy a királyuk legyen.”
12
tájékozódás egy népről (Koriántuméról) , ami Bábel
tornyától érkezett ide
„Móziás napjaiban [történt]
, hogy egy nagy követ hoztak neki, rajta bevésésekkel; és ő
Isten ajándéka és hatalma által lefordította
a bevéséseket” . [ismeretlen szöveg lefordítása egy személy
által, úgy, hogy azt csak ő tudja igazolni (40/3) ) ] .
Viszont
a kőről „lefordított” történetet némileg megalapozza, hogy
Zarahemláék találkoztak egy férfival, aki Koriántumnak mondta
magát és aki velük lakott kilenc holdtöltén keresztül.
A kövön levő jelek elvileg egy bizonyos Koriántumról,
és népének legyilkolásáról szólnak.
A beszámoló
elvileg atyáit illetően is szólt néhány szót. Első szülei
elvileg a nagy toronytól „jöttek el, abban az időben, amikor
-mondja a szöveg szerzője- az Úr összezavarta
a nép nyelvét; és az Úr szigorúsága lesújtott rájuk, ítéletei
szerint, melyek igazságosak; és csontjaik
szétszórva hevernek az észak felé eső földön.”
Itt
természetesen felmerülnek kérdések. Ez eddig a negyedik nép
Kolombusz előtt miről tudunk, hogy az Isten vitte át Amerikába.
Ezekből kettő a torony idejében történt.
Hogy érvényes e
erre a másik két népre (zsidó) Isten Izraelre alkalmazott szelíd
olajfa hasonlata, hogy azért mentette őket Amerikába az Isten,
hogy gyümölcsöket csináljon magának az évszakra, költői
kérdésnek tűnik.
2021.03.17.
13
Urim és Tumim
A szöveget a nagy kövön, feltételezem
az Urimmal és a Tumimmal fordították le, és mivel az apa népénél
ilyet nem olvastunk, hogy ez a felszerelés nála lett volna, azt
feltételezem, hogy vagy Zarahemla, vagy Koriántum népétől került
elő.
14 Móziás király
fiát, Benjamin királyt látta Amáleki legalkalmasabbnak, akinek
tovább adhatta a kis méretű aranylemezeket, amelyek egyébként
beteltek.
15 Volt egy csapat,
ami elindult a kisebbik fiú földjére, mert most ugye itt Zarahemla
földjén vagyunk, hogy azt birtokba vegyék.
16
Omni-Benjámin i. e. 323-130.
Ekkor bejelentkezik Mormon több
száz évvel későbbről-a kicsi lemezek lesznek a kiválasztottak,
a folytatás előzményei
Ekkor bejelentkezik Mormon, azt
mondja több száz évvel Krisztus után.
És furáskodik. Úgy
tűnik nem tudja, hogy a kicsi aranylemezekből lesz a Mormon könyve;
hanem ő dönt így. Ez valami tanárember lehet, irattári fickó,
mert azzal kezdődik az egész, hogy megkapja a megbizatást, hogy
kivonatolja a nagy lemezeken levő dolgokat. Ezzel végez addig az
időig, ahol a kis lemezek végetérnek.
A kis lemezekkel nagy
egymásratalálás.
Azt mondja az1/5-ben, hogy ezekkel a
kicsikkel fejezi be a feljegyzéseket, ami ugye nem igaz, hiszen a
kicsiket fejezi be a jövőbeniekkel.
Szóval ő Benjámin
király idejéig már elkészítette a nagy lemezek kivonatolását,
mégsem a maga munkáját teszi az etalonba.
Úgy dönt, hogy a
Benjámin király beszéde részt mindkét krónikából közli,
tehát kétszer mondja el.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése