Hogyan segít? Úgy, hogy megtanít mindenre, amit ő tud

11. rész

összes rész:
https://www.blogger.com/blog/post/edit/8029235802119191366/540728767210623500

1 Jákob fiát, Énóst viccesnek találom
2 együtt harcolni Istennel Isten céljaiért: ima, szövetség, Isten hatalmának használata
3 Isten tanít
4 Énósék részéről beszámolója alapján állandó tűzoltómunka a nyájon- a nép kipusztulása folyamatosan a horizonton lebeg
5 mondja, hogy :) imádta ezt a munkát
6 Járom, Énós fia- harci dolgok- ha Jézus van, te is vagy
7 Omni, járom fia
8 Amáron, Omni fia- a nefiták gonoszabbik részét a lámániták elpusztították
9 Kemis, Amáron fivére, Abidánom, Kemis fia
10 Amáleki, Abidánom fia. Itt a király volt a főspíler, Móziás, ő kapta a központi kinyilatkoztatásokat- menekülés, és merre
11 találkozás Zarahemla népével, szintén egykor zsidó emberekkel
12 tájékozódás egy népről (Koriántuméról) , ami Bábel tornyától érkezett ide
13 Urim és Tumim
14 Amáleki után Benjámin király, Móziás király fia veszi át az aranylemezeket, amik beteltek
15 csapat indul vissza, Nefi földjére, azt birtokba venni
16 Omni-Benjámin i. e. 323-130.
Ekkor bejelentkezik Mormon több száz évvel későbbről-a kicsi lemezek lesznek a kiválasztottak, a folytatás előzményei


ebben a részben 1 (24. ) abszolút, és 5 (36-40) nem abszolút tény szerepel, amelyek arról tanúskodnak, hogy az a világ, amelyben Jézus Krisztus megtanít bennünket mindenre, amit ő tud, igaz valóság

1 Jákob fiát, Énóst viccesnek találom
2021.03.12.
Énós
Jákob fia. Elég furának tűnik elsőre.
Kimegy az erdőbe vadászni.
[ez jó: bevésődés és tusakodás: „a szavak, melyeket gyakran hallottam midőn atyám az örök életről és a szentek öröméről szólt, mélyen a szívembe vésődtek. „ ]
Aztán mást gondol, inkább ordítozik az Istenhez éjszakáig, hátha meghallja, nem gondol veszélyes vadállatokra, esetleg békés kirándulókra, azt gondolnánk, hogy ő esetleg nem olyan jó képességű.
Istenhez szólni kiabálva is lehet. Most ebben a pillanatban nem tudom elképzelni. Hogy kiabál, de nem mérges.
Az biztos, hogy a produkciója elfogadható, mert elfogadták.
Azt kell mondjam erre a szövegrészre, hogy idegen nekem. Ahogy a fentiekből kitűnik, nem értem.
[36. (1. ) Énós Istennel beszélget. Más nem jelentkezett, hogy hallotta volna őket. ]
Nézzétek milyen furi a folytatás:
„egy hang szólt hozzám, mondván: Énós, bűneid megbocsáttattak neked, és áldott leszel.”
De Énós nem volt hülye, nem lehet átverni, kilogikázta, hogy Isten nem csak hülyíti őt, hiszen tudja Istenről, hogy nem hazudik, ezért igaz az, amit mond fentebb.
Van, amikor viccesen beszél, van, amikor normálisan. Természetesen amikor viccesen, akkor nem feltételezzük, hogy viccelődik.

2 együtt harcolni Istennel Isten céljaiért: ima, szövetség, Isten hatalmának használata
Itt is előjön az a dolog, ami mindig zavar Isten dolgaival kapcsolatban. Az isteni terv egyes részleteiért imádkozás.
[2021.04.03.
Korábban ezen a helyen olyasmit írtam, hogy abszurdum azért imádkozni, hogy sikerüljön, amit Isten akar. Ugye elkezdtem valamit, csak közbejött, hogy őrültnek nyilvánítottak, és gyógyszerekkel beteggé tesznek, ami miatt tényleg mondhatják rám, hogy beteg vagyok; elkezdtem valamit, valami
munkatársi kapcsolatot Istennel; gondolom az ima is valami munkatársi dolog, talán valami energiamozgatás. ]
Azért önmagában feleslegesnek tűnik az ima, hogy megvalósuljon Isten akarata.
De az Istenhez közel álló személyek azért szoktak kérni, kérlelődni, könyörögni, hogy meglegyen.
Itt egyenesen szövetségkötésről van szó, amelyben Isten megígéri, hogy mindenféleképpen célba juttatja ezeket a kis méretű aranylemezeket, amelyek tartalmáról én most írok.

3 Isten tanít
[Amikor én beszélgettem az Istennel, rögtön válaszolt mindenre .. mert akkor beszélgetés volt soron; amikor Isten néma maradt, tudtam, valami másra kell figyelnem]

4 Énósék részéről beszámolója alapján állandó tűzoltómunka a nyájon- a nép kipusztulása folyamatosan a horizonton lebeg
Ez a bekezdés pl. vicces:
„És semmi más nem volt, csak a rendkívül nyers beszéd, a háborúkról, és a viszálykodásokról, és a pusztításokról való prédikálás és prófétálás, és az állandó emlékeztetésük a halálra, és az örökkévalóság időtartamára, és Isten ítéleteire és hatalmára, és mindezen dolgokra – állandóan felserkentvén őket, az Úr félelmében tartván. Azt mondom, hogy ezen dolgokon, és a beszéd rendkívül nagy nyíltságán kívül semmi nem tarthatta volna őket vissza attól, hogy gyorsan a pusztulásba [ugyanis a lámániták őket magukat, és az írásaikat, a kultúrájukat meg akarták semmisíteni] süllyedjenek. És ilyenféleképpen írok róluk. „
S közben nem vicces, hiszen éppen kipusztul egy nép, arról van itt szó.

5 mondja, hogy :) imádta ezt a munkát
Azt mondja, hogy miután Isten hatalma munkálkodott rajta, az ezzel kapcsolatos dolgaiban jobban örvendezett, mint a világ dolgaiban.

6 Járom, Énós fia- harci dolgok- ha Jézus van, te is vagy
Járom
Énós fia.
Ha a régészeti dolgokat nézzük (lásd Wikipédia) , ő ír erődítményekről.
[37. (1. ) Járom idejében vannak kinyilatkoztatóik a nefitáknak, de egy kinyilatkoztatót ugye csak közvetve lehet tettenérni.
Sokasodnak.
Lámániták elleni harci sikereikben kiemeli vezéreik hitben való nagyságát.
Ha Jézus van, akkor én is vagyok. Az a bizonyíték arra, hogy én vagyok, ha Jézus van. Varga András erről nem tudott, hogy Jézus van, így inkább ugrott.
Azt mondja, hogy a próféták, papok és tanítók szurkálták a szívüket állandó bűnbánatra serkentendő. ]

7 Omni
Járom fia
. Harcos volt, és nem papi figura.

8 Amáron
Omni fia
. Azt mondja, hogy a nefiták gonoszabbik részét a lámániták elpusztították (kiírtották? )
Ezeket a kis aranylemezeket odaadja fivérének.

9
Kemis
Amáron fivére
.

Abidánom
Kemis fia


10
Amáleki

Abidánom fia.
Itt a király volt a főspíler, Móziás
.
Az Isten őt figyelmeztette, hogy meneküljön el Nefi földjéről a vadonba (csak egy ember által átélt kinyilatkoztatás) . (38. ; 1. )
Ott az Isten vezette őket; megint csak ennek az embernek adott kinyilatkoztatások által (csoda; nem bizonyíthatóak az utóbbi csodák, hiszen az utóbbi esetben üthetett a hasára is, miközben azt mondta, hogy az Isten mutatja az utat) . (39. ; 2. )

2021.03.16.
Tehát mi, Gyarmati Ferencék, ti, az én kortársaim, olyan nép vagyunk, akiknek nincs úgy Istennel dolguk, mint azoknak az embereknek, akikről akár nálam is olvashattok. Akkor, amikor azokkal az emberekkel működött együtt az Isten, tehát az emberiség történelmében olyan periódusok voltak, amikor Isten, hogy terveit valóra váltsa, közvetlenül avatkozott be az emberiség történelmébe.

11 találkozás Zarahemla népével, szintén egykor zsidó emberekkel
Móziás népe felfedezi a vadonban menekülve egy Zarahemla nevű ember népét, és kiderül, hogy ennek a népnek az elődeit az Isten valamivel az apa népe áthozatala után hozta át Jeruzsálem földjéről a nagy vízen, és ez tény, egy egész nép által igazolható tény (24. )
Zarahemláék megörültek a rézlemezeknek, mert nekik nem volt ilyesmi, mert hogy ugye tehát ők sem bennszülöttek voltak, hanem szintén zsidók, a babiloni fogság előtt menekültek.
Nyelvüket már nem lehetett megérteni, Istent már nem tudták.

A két nép „egyesült, és Móziást nevezték meg, hogy a királyuk legyen.”

12 tájékozódás egy népről (Koriántuméról) , ami Bábel tornyától érkezett ide
„Móziás napjaiban [történt] , hogy egy nagy követ hoztak neki, rajta bevésésekkel; és ő Isten ajándéka és hatalma által lefordította a bevéséseket” . [ismeretlen szöveg lefordítása egy személy által, úgy, hogy azt csak ő tudja igazolni (40/3) ) ] .
Viszont a kőről „lefordított” történetet némileg megalapozza, hogy Zarahemláék találkoztak egy férfival, aki Koriántumnak mondta magát és aki velük lakott kilenc holdtöltén keresztül.

A kövön levő jelek elvileg egy bizonyos Koriántumról, és népének legyilkolásáról szólnak.
A beszámoló elvileg atyáit illetően is szólt néhány szót. Első szülei elvileg a nagy toronytól „jöttek el, abban az időben, amikor -mondja a szöveg szerzője- az Úr összezavarta a nép nyelvét; és az Úr szigorúsága lesújtott rájuk, ítéletei szerint, melyek igazságosak; és csontjaik szétszórva hevernek az észak felé eső földön.”
Itt természetesen felmerülnek kérdések. Ez eddig a negyedik nép Kolombusz előtt miről tudunk, hogy az Isten vitte át Amerikába. Ezekből kettő a torony idejében történt.
Hogy érvényes e erre a másik két népre (zsidó) Isten Izraelre alkalmazott szelíd olajfa hasonlata, hogy azért mentette őket Amerikába az Isten, hogy gyümölcsöket csináljon magának az évszakra, költői kérdésnek tűnik.

2021.03.17.

13 Urim és Tumim
A szöveget a nagy kövön, feltételezem az Urimmal és a Tumimmal fordították le, és mivel az apa népénél ilyet nem olvastunk, hogy ez a felszerelés nála lett volna, azt feltételezem, hogy vagy Zarahemla, vagy Koriántum népétől került elő.

14 Móziás király fiát, Benjamin királyt látta Amáleki legalkalmasabbnak, akinek tovább adhatta a kis méretű aranylemezeket, amelyek egyébként beteltek.

15 Volt egy csapat, ami elindult a kisebbik fiú földjére, mert most ugye itt Zarahemla földjén vagyunk, hogy azt birtokba vegyék.

16 Omni-Benjámin i. e. 323-130.
Ekkor bejelentkezik Mormon több száz évvel későbbről-a kicsi lemezek lesznek a kiválasztottak, a folytatás előzményei

Ekkor bejelentkezik Mormon, azt mondja több száz évvel Krisztus után.
És furáskodik. Úgy tűnik nem tudja, hogy a kicsi aranylemezekből lesz a Mormon könyve; hanem ő dönt így. Ez valami tanárember lehet, irattári fickó, mert azzal kezdődik az egész, hogy megkapja a megbizatást, hogy kivonatolja a nagy lemezeken levő dolgokat. Ezzel végez addig az időig, ahol a kis lemezek végetérnek.
A kis lemezekkel nagy egymásratalálás.
Azt mondja az1/5-ben, hogy ezekkel a kicsikkel fejezi be a feljegyzéseket, ami ugye nem igaz, hiszen a kicsiket fejezi be a jövőbeniekkel.
Szóval ő Benjámin király idejéig már elkészítette a nagy lemezek kivonatolását, mégsem a maga munkáját teszi az etalonba.
Úgy dönt, hogy a Benjámin király beszéde részt mindkét krónikából közli, tehát kétszer mondja el.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon