Hogyan segít? Úgy,
hogy mindenre megtanít, amit ő
tud.
3.
nekifutás
összes rész:
https://www.blogger.com/blog/post/edit/8029235802119191366/540728767210623500
1 a címadó ötlet
2
„Egész életünkben mást sem teszünk, mint figyeljük a
lelkünket, hogy mit akarhassunk?” -Ha így van, mi baj
történhet?
3 „ .. tehát ő, a mi segítségünk egy jó
embert küldött a rosszak közé? Tehát úgy tűnik, hogy ez a jó
ember nem gondolta volna magától, hogy a körülötte levő
embereken valahogy segítenie kellene, de amint megtudta, hogy van
segítség, megtett mindent, amit lehet.”
4 A két nagyobb
fiút noszogatni kellett nem gyengén, de a legkisebb fiú (25)
nagyon nyitott volt. Vele is beszélt Isten.
5 Az apa
(érdekesség! ) álomban utasítást kapott slamposan fogalmazva az
annak a másik krónikának egyik példányának addig elkészült
részének megszerzésére. Kalandos történetben sikerült.
6
hitetlenségben elveszni
7 a test a levágott fejjel nem
vérzik
8 beszélni a megölt rokon hangján
9 az apa
jövendöl
10 vissza a városba, elhozni Ismaelt és
családját
11 a kötelek lehullanak
12 az elfordulók
katartikus visszafordulása
ebben a részben 11
tény említtetik Jézus világából a Mormon könyvéből, amiből
5 (5-9) abszolút értelmű:
3. pont: 2;2
4. pont: 3;1
5.
pont: 4;3, 5. , 5;2
7. pont: 6.
8. pont: 7. , 8.
9.
pont: 6;4
10. pont: 7;5
11. pont: 9.
1
a címadó ötlet
2020.11.21.
Most megint van egy
kiadvány az étkezőben, ahol a szüneteimet töltöm a munkahelyen,
ez az emberi jogokról. Az egyik oldalon fel vannak sorolva az emberi
jogok, vagy 18. Ahogy ezeket rakosgattam magamban, jött a gondolat,
amit aztán ennek a dolgozatnak a címének is adtam.
Tehát
ennek a krónikának az elején az az ember, az a mi segítőnk,
kapcsolatba lép az egyik
emberrel, ezáltal tehát részesíti
egy élményben, és részesíti valamilyen tudásban, és direkt
kérést is intéz felé, miszerint ossza meg mindezeket, amiket ő
tapasztalt, a többi emberekkel.
Minek?
2
„Egész életünkben mást sem teszünk, mint figyeljük a
lelkünket, hogy mit akarhassunk?” -Ha így van, mi baj
történhet?
Egyáltalán, miről van itt szó? Egyik
ember oda megy a másik emberhez, hogy figyelj, az, ahogy te élsz,
az nem jó, változtass magadon? Miért is akarnánk, hogy bárki is
megmondja nekünk, hogy hogyan kellene élnünk? Ezáltal nem sérülne
az autonómiánk? Szükségünk lenne rá, hogy valaki, aki vágja a
dolgokat, megmondja nekünk, hogy hogyan kellene élnünk? Egész
életünkben mást sem teszünk, mint figyeljük a lelkünket, hogy
mit akarhassunk?
3 Az az
ember, a mi segítőnk tehát először odament ehhez az emberhez.
Neki megmondta, hogy mit kellene változtatnia? Nem, mert ez az ember
úgy élt, ahogy az magának jó? Tehát ő, a
mi segítségünk egy jó embert küldött a rosszak közé? Tehát
úgy tűnik, hogy ez a jó ember nem gondolta volna magától, hogy a
körülötte levő embereken valahogy segítenie kellene, de amint
megtudta, hogy van segítség, megtett mindent, amit lehet. Tudott
hatni a körülötte levő emberekre? Egyértelműen. Meg akarták
ölni. Ez, gondolom, mutatja is ezeknek az embereknek az állapotát,
hogy ilyesmiért meg akarnak valakit ölni. De hát ekkora a baj,
hogy ilyesmiért meg akarnak valakit ölni? Ennyire nehéz az a
helyzet, amiben vagyunk?
Tény, nem abszolút értelemben vett,
akkor igaz, ha-tény, hogy a mi segítőnk újra beszélt ennek az
embernek, megmondta neki, meneküljön a családjával, mert a
többiek meg akarják ölni (2/2) .
4
A két nagyobb fiút noszogatni kellett nem gyengén, de a legkisebb
fiú (25) nagyon nyitott volt. Vele is beszélt Isten.
Az apának felesége volt, és 4 fia. A fiúk férfiak voltak,
nősülés előtt álltak. Tehát nem volt komoly kapcsolatuk. A két
idősebb fiúnak kezdett kilenni a faszuk az apjukkal (én nem
beszélek csúnyán, de ők minden bizonnyal igen; ha valaki ilyen
szavakat használ a normál kommunikációban, az, mutatja nekem
nyilvánvalóan, hogy ott nagy a baj) . Leszarták, hogy az apjukkal
tényleg megtörténtek e azok a dolgok, amikről beszélt,
ugyanakkor azt látjuk, hogy ott vannak a csapatban, maradtak a
családban.
Az apának kezelnie kellett a helyzetet. Beszélt a
fiúkkal. Aminek az lett az eredménye, hogy ideiglenesen be fogták
a szájukat. Mi történt? Nem olyasmi, ami miatt komolyabban kezdte
őket érdekelni, ami az apjukkal történik. Hanem olyasmi, ami
ijesztővé tette számukra azt, ami az apjukkal történik. Olyasmi,
ami miatt, ideiglenesen, nem mertek akadályozni. Tehát olyan,
mintha nem is egy faj lettek volna az apjukkal, hanem állatok, mit
tudom én, disznók, akiket karóval kell terelgetni (bocsánat a
malacoktól, és az állatoktól, hogy méltatlan és igazságtalan
hasonlatba keveredtek) .
Az apjuk azonban nem volt egyedül,
társtalanul, magányosan. :) a legkisebb fiú nagy érdeklődést
mutatott a dolgai iránt.
Tény, nem abszolút értelemben vett
tény, hogy az az ember, a mi segítőnk, hozzá is beszélt ( 3/1) ,
vele is szóba állt, vele is kommunikációba került úgy, hogy
beszélt hozzá. Elmondta neki, hogy mi fog velük történni a
jövőben.
5 Az apa (érdekesség! )
álomban utasítást kapott slamposan fogalmazva az annak a másik
krónikának egyik példányának addig elkészült részének
megszerzésére. Kalandos történetben sikerült.
Miközben
a legkisebb fiú azzal az emberrel beszélt, az apja aludt.
Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy álmában az az ember
beszélt az apjához (4; 3) . Nyilván itt egy kis slamposság van a
szövegben, leegyszerűsítés, hiszen az az ember nem lehet
egyszerre két helyen, lehet, hogy egyik esetben sem ő volt ott
személyesen, hanem valamelyik társa, ill. van még egy harmadik
lehetőség is.
Na mindegy is, az az ember, álomban, az apának,
konkrét feladatot adott, mint egy akciófilmben, egy küldetést,
meg kellett szerezni a fiúknak annak a másik krónikának az addig,
tehát kb i. e. 600-ig elkészült szövegeit (mondom ezt egy kicsit
leegyszerűsítve) .
Ez egy értékes dokumentum volt? Nyilván
nem csak egy példány létezett belőle, hiszen a megcélzott
példányt megszerezték, elvitték magukkal a világ végére, az a
példány mind a mai napig eltűnt a világ számára, a szövege
részben mégis fennmaradt abban a másik krónikában, ill más
részei akár azon krónikán kívül is.
Érdekesség, most
fordult elő először, ebben az írásomban bemutatva, hogy
valakihez az az ember álmában szól. Amikor először szólt az
apához, akkor az nem álomban történt, nyilván, :) hogy nehogy
azt gondolja, hogy álmodik.
Tehát egy dokumentum az ezekkel a
dolgokkal foglalkozással, ami ott, akkor, azoknak az embereknek a
körében, akik között a mi szereplőink éltek korábban, úgy
tűnik, nagy becsben volt tartva.
A két nagyobb fiúnak nem
tetszett a dolog, de, tehát, nem akadályoztak, részt vettek benne.
Az egyik rokonuktól kellett elkérni a dokumentumokat. Nem derül ki
a szövegből, hogy vajon milyen alapon kellett volna ennek a
rokonnak nekik átadnia ezeket, ha ő volt jogosult azokat magánál
tartani. Nincs olyan fantáziám, hogy kitaláljam, hogy miért, de a
fiúk úgy döntöttek, kisorsolnak maguk közül egyet, aki beszél
a rokonnal. A sors a „leghülyébbet” választotta, a
legidősebbet közülük. Megint csak nem tudom kitalálni, hogy
miért, vagy hogy mit evett, de a rokon nagyon dühös lett, és meg
akarta ölni ezt a fiatal férfit. Aki, mivel ez egy
akciótörténet-izé, elmenekült. A három másik fiú feladta
volna, de a legkisebb új erőt öntött beléjük. Úgy tűnik, ők
egy gazdag család voltak. A vagyonuk, amit apjuk maga mögött
hagyott, hozzáférhető volt. Úgy tűnik, a fiúknak is, nem csak
az apának. Összeszedték a vagyonukat, és most már együtt mentek
el a rokonhoz, vagyonukat ajánlották fel a dokumentumokért. Már
tudjuk, ez a rokon egy elfajzott alak volt. A szajrét elvette tőlük,
őket meg akarta öletni, de mivel ez egy akciótörténet-izé, ők
elmenekültek. Amikor már biztonságban voltak, a két nagyobb fiú
kezdték a veszekedést, :) üvöltöztek a másik kettővel, rúddal
(gondolom rudakkal) ütötték őket. Ez utóbbinak, amint
megtörtént, rögvest egy esemény vetett véget, amiről a
tényközlésen kívül nem tudunk meg semmit.
Tény, abszolút
értelemben vett tény, hogy megjelent közöttük egy ember, akiről
tudni lehetett, hogy nem az akkor a földön élő emberek közül
való volt, és aki annak az embernek, a mi segítségünknek a
társa, és beszélt hozzájuk, megrovást adott, és a küldetés
folytatására biztatott (5) .
Miután elment, megint a
legkisebbnek kellett meggyőznie a két legnagyobbat, hogy vele
menjenek. Elmentek oda, de a legkisebb egyedül csinálta most, s
folytatódhat az akciótörténet-izé. Van itt egy érdekes, az
eddigiektől eltérő momentum.
A legkisebb fiú tudatában a
sajátjától egyértelműen elkülöníthetően egy másik tudat
jelent meg, aki, rendelkezünk a tudással erről, tehát ez a tudat,
különleges kapcsolatban áll azzal az emberrel, aki a mi segítőnk,
viszont, ő nem ember, mint a mi segítőnk. Akkor micsoda? Egy
entitás, vagy micsoda?
Amikor ilyen élményben van részed,
hogy összekapcsolódsz vele, úgy tűnik, megéled, hogy te
gondolkodsz, de közben tudod, hogy ezek az ő gondolatai, és ez
azért nem behatolás, az autonómiánk durva megsértése, mert
közben tudod, hogy ezek nem a te gondolataid, tehát nem érezheted
magad kirabolva, átvágva, egyébként meg, azt vélem tudni, ugye,
nekem még nem volt ilyen élményem, hogy eleve nem lehet ilyen
élményben részed, amennyiben nem vagy erre alkalmas, tehát nem
rendelkezel azzal a befogadói szemlélettel, ami egy ilyen külső
vezérlésre alkalmassá tesz téged. Úgy tűnik, hogy azon kívül,
hogy ezt a társgondolkodót a saját gondolataidban érzékeled, ő
azt is tudja, és e kettőt úgy tűnik, váltogatja, hogy a saját
nevében is beszélhet hozzád, ahogy tehát egyik ember beszél a
másikhoz (ő tehát nem ember) .
Itt egy emberölés
következik. A legkisebb fiú a város kihalt utcáján a rokon háza
felé tartva ájulásig részeg emberbe botlott, a rokon volt.
Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy, ha jól értem, a fent
bemutatott két lehetőség közül úgy, hogy a legkisebb fiú
gondolataiban tette, az a valaki, aki különleges viszonyban áll
azzal az emberrel, aki a mi segítőnk, azt akarta a fiútól, hogy
ölje meg a rokont; de a fiú nem akarta.
Aztán, ez a segítőnk
valakije, ha jól értem, ezúttal mondta, a saját nevében, a
fiúnak, hogy ölje meg a rokont, mert ez a mi segítőnk akarata. A
fiatal férfinek közben járt az agya, dolgoztak az érzései.
És
ennek a segítőnk valakijének harmadszor is mondania kellett ezt, a
következő szavakkal kiegészítve (a segítőnk megnevezését a
krónikáé helyett ugye a saját megnevezésemre cseréltem) :
„ő
(az az ember, aki a mi segítőnk) megöli a gonoszt, hogy igazlelkű
céljait megvalósítsa. Jobb, ha egy ember vész el, minthogy egy
nemzet süllyedjen és vesszen el hitetlenségben.”
Itt a
nemzet abból a családból, és a hozzájuk csatlakozókból fog
kialakulni később a történelem során, akik, itt, a mi
történetünkben, elmenekültek ebből a városból. (5/2)
6
hitetlenségben elveszni
És, nem következett be, hogy
ez a nemzet elveszett hitetlenségben? Egyáltalán, mit jelent ez,
hogy elveszni hitetlenségben, ha már, talán még túl korán, ide
került ez a fogalom. Nagy szükség volt azokra a dokumentumokra
ehhez? Nekünk is ugyanezért nagy szükségünk van ezekre a
krónikákra? Hiszen ezek nem is csak krónikák, hanem az
„igazlelkűség” dolgainak szavai.
Tehát mi az, hogy
hitetlenségben elveszni? Varga András elveszett? Mit jelent az,
hogy elveszett? Hogy nem sikerült a küldetése?
Volt
egyáltalán esélye arra, hogy sikerüljön a küldetése, amit ő,
állítólag a megszületése előtt boldogan vállalt?
Azt
feltételezem, hogy Andrást nem, s ha Andrást nem, akkor mást sem
tájékoztatnak a küldetés előtt, hogy az sikeres lesz e.
Azt
hiszem, az ezekről a dolgokról tudás azt mondja, vannak közöttünk,
akiknek a küldetése mások próbatételére van.
De ha ez így
is van, azt hiszem, az ezekről a dolgokról tudás azt mondja, hogy
biz értelemben, abban az értelemben, hogy előrelépés, minden
küldetés sikeres.
Hitetlenség? Hogy András zord lélekkel
halt meg?
Mit jelent, hogy nem sikerült a küldetése? Hogy
valahol, valahogy, kezdheti majd elölről? De hát mit veszít, ha
végül ő is mégis oda jut majd, ahová azok, akik ideiglenesen
előrébb járnak nála? Van tehát valójában tét?
7
a test a levágott fejjel nem vérzik
És a legkisebb fiú
megölte a rokont. Tudjuk, hogy az az ember, aki a mi segítségünk,
ill az ő különleges kapcsolata, aki nem ember, nagyon
meghatározóan részt vett ebben a sztoriban.
Ténynek látszik,
ami abszolút értelemben vett tény, hogy, úgy tűnik, a test,
aminél a fejet a fiú levágta, nem vérzik (6) .
8
beszélni a megölt rokon hangján
Tény, abszolút
értelemben vett, hogy a legkisebb fiú az akciósztori további
részében képes volt a megölt rokon hangján megszólalni, amikor
arra volt szükség (7) .
Annak az embernek a munkatársa, aki
egyszer már megjelent nekik, folyamatosan, halk szóval próbálja
az apa rossz fiait a jó útra terelgetni (8 ) .
A későbbiekből
kiderül, hogy apa, és anya is tudták, hogy nem veszélytelen
mulatság felkeresni a rokont egy ilyen ügyben. Csak én nem tudom
még mindig, hogy honnan.
9 az apa
jövendöl
Tény, nem abszolút értelemben vett tény,
hogy az apa a dokumentumok tanulmányozásakor, szintén annak a
különleges személynek a társaságában, aki a mi segítőnknek a
kapcsolata, beszélt a jövőről ezen dokumentumokat, és utódait
illetően (6/4) .
Ja, még nem mondtam, hogy krónikánk ezen
első részét a mi legkisebb fiúnk írja.
10
vissza a városba, elhozni Ismaelt és családját
Tény,
nem abszolút értelemben vett tény, hogy az apához újra szól az
az ember, aki a mi segítségünk, új feladatot adva. Vissza a
városba, elhozni Ismaelt és családját (feleség, 2 családos fiú,
5 hajadon lány) , hogy legyenek a fiúknak feleségei. (7/5)
Az
a család igent mondott, azonban amikor már úton voltak a fiúk
apja felé, a két nagyobbik fiú, és Ismáel két lánya, két fia,
és azok családjai vissza akartak fordulni. A mi legkisebb fiúnk
megpróbálta őket meggyőzni, hogy ne tegyék ezt.
11
a kötelek lehullanak
Meg akarták ölni,
megkötözték.
Tény, abszolút értelemben vett tény, a
megkötözött fennhangon kérte azt az embert, a mi segítségünket,
hogy szabadítsa meg a kötelektől, amik rögtön lehullottak róla
(9) , és folytatta, hogy lelkére beszéljen bátyjainak.
12
az elfordulók katartikus visszafordulása
A rosszfiúk
újra meg akarták ragadni, de történt valami. Ismael felesége,
egyik lánya, s egyik fia mind a legkisebb fiú mellé álltak, és
olyan hatalmasan szívhez szólóan beszéltek nekik, azoknak olyan
lelki megrázkódtatást okoztak, hogy érzelmileg átfordultak, s
testvérüktől előtte leborulva kérték bocsánatát.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése