Hogyan segít? Úgy,
hogy megtanít mindenre, amit ő tud
10. rész
összes
rész:
https://www.blogger.com/blog/post/edit/8029235802119191366/540728767210623500
1
Átlagemberként a szerelem nélkül Istent csak kapirgálod
felületesen?
2 pszichiátriai
szerek-táppénz-elbizonytalanodott jövő-a szerelem elvétele
3
a kollégák átadtak a pszichiátriának
4 Szentírás, hit,
amiket nem lehet elmagyarázni, hanem átmennek titokzatosan, vagy
nem;
belterjes nyelvezet-kívülről nézni, ők, a szentek mit
csinálnak
5 válság- , történelmi- , szükséghelyzet
6
az olajfatörténet, az isteni beavatkozás története
7 az
évszak eljön
8 parancs: az alá-fölérendeltség
szükségszerű eleme
9 A mennyország
„átadhatatlan”?
ember-Szentlélek-ember, nem pedig
angyal-Szentlélek-ember
10 a szelíd olajfahasonlat
11
„ha ma meghalljátok a hangját, ne keményítsétek meg a ti
szíveteket”
12 antikrisztus: Sérem, jelet kér, belehal
13
Jákob szép búcsúszavai saját halála előtt
ebben
a részben, a 12. pontban 1 abszolút (23) és 2 nem abszolút tény
(34. , 35. ) szerepel, melyek arról tanúskodnak, hogy az a világ,
amelyben a mi segítőnk mindenre megtanít bennünket, az igaz
valóság
1 Átlagemberként a
szerelem nélkül Istent csak kapirgálod
felületesen?
2021.02.25.
Úgy
tűnik, az Istennel való kapcsolat, a Szentírások, csakis, a
szerelmeddel való kapcsolaton keresztül értelmezhető.
2
pszichiátriai szerek-táppénz-elbizonytalanodott jövő-a szerelem
elvétele
Nekem nem azért nem lehet nőm, mert nincsen pénzem, hanem mert nem akarok.
A gyógyszerek hatására semmit nem akarok.
Valahogy eltöltöm a napjaimat, s ennyi az életem, egyik napról áthúzom magamat a másikra az állandó gyógyszeres bódultságban a kevés ébrenlétben, már ami megmarad egy nap.
Ehhez képest itt a Jákobban villámlovasok száguldanak, akik képesek mindent megtenni. De ők egészségesek.
Én beteg vagyok, ki lettem vonva a forgalomból.
Nem vagyok
betegebb, mint korábban, mióta az eszemet tudom, a mostani
állítólagos védőgyógyszerektől eltekintve, de tettem valamit,
ami felett a világi törvénykezés nem hunyhatott szemet.
Holló
Béla könnyező fej
3 a kollégák
átadtak a pszichiátriának
2021.02.28.
Béla együttérző megnyilvánulása után:
A munkatársak nem
tehettek mást, mint hogy rám hívták a pszichiátriát, mert Aliz
voltam csodaországban, nem munkatárs, munkaerő, hanem egy
álmélkodó látogató.
4
Szentírás, hit, amiket nem lehet elmagyarázni, hanem átmennek
titokzatosan, vagy nem;
belterjes nyelvezet-kívülről nézni,
ők, a szentek mit csinálnak
2021.03.01.
Olvasod a
Jákobot, és azt olvasod, hogy általában az embereknek nincs
kapcsolatuk Istennel, nem általános, hogy az embereknek
kapcsolatuk legyen vele.
A Szentírás
nyelvezete így laikusoknak szól. Jelentése áttételes, ami lehet
bosszantó azoknak, akik Istenből akarnak, nem pedig arról, hogy
mások hogyan próbálják elmagyarázni nem értőknek, nem azt,
hogy ők hogyan értenek, hanem elmondják, hogy ők
értenek.
Esetleg valaki közületek úgy gondolhatja, hogy
fenti fejtegetésemmel esetleg ellentmondok annak, amit arról
írtam, hogy az „ezekkel a dolgokkal foglalkozóknak saját belső
nyelvük van, ami nem jó, hanem én a „külső” nyelven
próbálom majd kifejezni az ezekkel a dolgokkal foglalkozás
tudattartalmait.
5 válság- ,
történelmi- , szükséghelyzet
2021.03.03.
.. nem is csak
elmondják, hogy ők értenek, hanem egy adott (válság- ,
történelmi- , szükség-) helyzet diktátumát adják. Ezért,
olvasod laikus, és azt találod, hogy ez „ócska” , nem
„finom”, hanem „Mit nem mondasz!”
Nyilván nem lehet
ezt jobban megcsinálni. Tehát ez a létező legjobb?
6
az olajfatörténet, az isteni beavatkozás története
A
történelem le van itt írva egy olajfatörténettel. A
történelemnek az isteni beavatkozás része.
7
az évszak eljön
A gyümölcsök begyűjtésének
végpontja miért egy időtartam kezdete?
Ez az időtartam miért egy időjárási fogalom?
Nem derül ki, hogy ez az időtartam jó, vagy rossz.
Esetleg azért időjárási fogalom ez az időtartam, mert ideiglenes.
De miért van
egyáltalán szükség erre az időtartamra, ami tehát úgy van
megadva, hogy évszak?
8 parancs:
az alá-fölérendeltség szükségszerű eleme
2021.03.04.
A szerveződést,
ami folyik a világban, tekinthetjük alá-fölé-rendeltségi
konstrukciónak, és ezen
elemek közötti kommunikációt
parancsolásnak.
2021.03.07.
Ezeket a „kis”
feljegyzéseket egyetlen egy család adta tovább nemzedékről
nemzedékre.
9 A mennyország
„átadhatatlan”?
ember-Szentlélek-ember, nem pedig
angyal-Szentlélek-ember
A mennyországgal annyi baj van
-mondhatná valaki- , hogy az átadhatatlan; nem tudni, hogy mi ott
a jó. Ami itt rossz, az ott teljesen hiányzik -mondhatnád.
De ha itt hiányzik valami? -kérdezhetem.
Itt vannak körülöttünk a többi emberek, .. de szeretjük őket? Jákobnak nagy aggodalma volt népe iránt.
.. valahogy szeretetet adnak át a mennyei lények ennek a néhány munkatársnak, akikkel együtt működnek itt a földi történelemben, valahogy úgy, hogy ők át tudják adni nekik, de e munkatársak már nehézkesebben tudják átadni a többieknek, ahogy a mennyei lények is nehézkesen tudnák közvetlenül; ill nyilván nem véletlen, hogy meg sem próbálják ezt a variációt.
10
a szelíd olajfahasonlat
2021.03.09.
Zénós próféciája
az olajfát valahogy vette egy férfi
Az olajfa Jákob (Izrael) leszármazottai.
Úgy tűnik, mire jött Léhi (az apa) kimenekülése Jeruzsálemből, voltak más reformkezdemények is, hát lásd magukat a prófétákat is, akiket Léhi hallott.
De amikor jönnek beoltatni az eredeti fába a vad ágak, azt gondolom, az már a kereszténység eljövetele, mert mi lenne más?
A szöveg szerint és
az áttranszportálás szerint miközben a kereszténység
emelkedett, a zsidók sok pusztulást láttak.
A 8. (Jákob)
bekezdésben Isten úgy gondolom megint oda tér vissza, hogy a
letört reformágak, mint oltványok, majd más helyeken megcsinálják
a tutit.
A 9. bek-ben azt gondolhatnánk, hogy a vad ágak a szelíd fába oltása, és a szelíd fa ágainak vad fákba oltása egyszerre történik, de szerintem ez a szöveg megengedheti magának azt a szabadságot, hogy elrugaszkodik ebben az esetben a szigorú időrendtől.
Érdekesség, a szelíd fa ágait a mester több helyen a földön oltotta be vad olajfába.
A korai kereszténység jó volt.
Azt is megtudjuk, hogy a mester olyan helyeken is oltott szelíd olajfaágakat vad olajfákba, ami talajoknál a kertben rosszabb talaj nem volt.
Azt is tudjuk, hogy Amerika földjénél nincs jobb.
A korai kereszténység után azon a vonalon nem volt jó folytatás egyetlen egy sem. Olyan jó, mint az eredeti.
Itt a gyökérzet és a lombozat arányaival játszanak.
Feltételezem, ennek nincs semmi többlet-mondanivalója. Hanem natúr áll ez a viszony. Egy kis segítség a megértéshez. Tehát feltehetően nincs köze ahhoz, hogy valójában mi történt, valójában mért romlottak meg az ezekkel a dolgokkal foglalkozók közösségei, valójában miért romlottak meg az emberek.
Ugyanekkor azok a fák, amelyek a szelíd olajfa oltványaival voltak felruházva, szintén elromlottak (a gyümölcseik) .
Én nem tudom, itt van valami. Korábban mintha Zénostól a visszaállítást is olvastam volna. Most azt nem találom.
De Jákob meg mintha beszélne arról, hogy Zénós beszél a visszaállításról.
Megoldás: csak azt tudtam, hogy olvastam róla. De nem Zénosnál.
Hanem Jákobnál.
Igen, mert félrevezető. A 6. fej. 2. bekezdése olyan, mintha
ismételné a Zénost, holott újat mond. És itt már nincs
olajfaágazással bíbelődés.
11
„ha ma meghalljátok a hangját, ne keményítsétek meg a ti
szíveteket”
2021.03.11.
„vajha ma hallanátok az ő szavát.
Ne keményítsétek meg a ti szíveteket, mint Meribáhnál, mint Masszáh napján a pusztában”
(Zsoltárok 95. , részlet)
„Annakokáért amint a Szent Lélek mondja: Ma, ha az ő szavát halljátok,
Meg ne keményítsétek a ti szíveteket, mint az elkeseredéskor, a kísértés ama napján a pusztában,
Ahol a ti atyáitok próbára tevéssel megkísértének engem”
„Úgy hogy megesküdtem haragomban, hogy nem fognak bemenni az én nyugodalmamba.” (Zsid 3/8) (idézve a zsoltárt)
2021.03.12.
És a Jákob 6-ban
(Mormon könyve) háromszor is ismétlődve gyönyörködtet ez a kép
(ismerve a
hozzá kapcsolódó dallamot), hogy „ha ma
meghalljátok a hangját, ne keményítsétek meg a ti
szíveteket”.
12 antikrisztus:
Sérem, jelet kér, belehal
És a Jákób végére van
egy kis akciósztori, jön Sérem baszakodni.
Arra épít, hogy a népek nem ismerik a Szentírást (a nefiták) (pedig dolgozva volt az ügyön, hogy ez ne így legyen) .
Mindenesetre a Szentírás azt mondja, sokakat behülyít, hogy nincs krisztus; esetleg egyéb nyalánkságok, amik a népnek tetszenek;
nem értem világosan, azt hiszem, ő ismeri a Szentírást, tehát tudja, hogy Krisztus be van ígérve abban folyamatosan.
Nem látom
világosan, hogy mit akar, azt hiszem, az öreget akarja letaszítani
a „trónról” , ő akar lenni Jákób helyett a „császár”.
[34.
(4. ) Kiderül a szövegből, hogy Jákob mindazokon túl, ami
megesett vele Istennel kapcsolatban, angyalokat is látott.
35.
(5. ) Egyebek mellett neki magának is kinyilatkoztatta a Szentlélek
Krisztust. Aminek ugye tanúja más földi ember nem volt. ]
Járogatott Jákób után kereste az alkalmat, hogy összecsaphassanak.
A 6. bekezdésben
derül ki, hogy azt a plusz tudást nem tudja, ami nincs a
rézlemezeken, hanem amit a nefiták őriznek.
[Sérem
szövegeléséből:
félrevezetitek az embereket, „így ők
elferdítik Isten helyes útját” ;káromlás egy olyan lénynek
hódolni, akiről azt mondjátok, hogy sok száz év múlva jön el;
ilyen dologról senki nem tudhat, -megmondani az elkövetkezendő
dolgokat. ]
„És azt kérdeztem tőle: Hiszed-e a szentírásokat? És ő így szólt: Igen.
És én így szóltam hozzá: Akkor nem érted meg őket; mert azok valóban bizonyságot tesznek Krisztusról. Íme, azt mondom neked, hogy egyetlen próféta sem írt, se nem prófétált anélkül, hogy ne beszélt volna erről a Krisztusról.”
Ezután személyes bizonyság, kért jel, sajnos ezúttal, mivel olyan ügyben kért jelet, melyet magától is tudhatott, kapott jel, s Sérem halála.
Ha jól látom, Jákób nem akarta ezt az embert bántani, de egyértelműen eszébe jutott, hogy megérdemelné, tehát Isten helyében bántotta volna. Tehát végül is bántani akarta ezt az embert.
Ha tovább megyünk,
azt látjuk, egyértelműen bántani akarta ezt az embert, sőt,
Istennek nem is hagy választást, hogy ne Jákób szavai szerint
tegyen, és megölje ezt az embert, hiszen annyira egyértelmű volt
úgy tűnik Isten akarata ebben az ügyben, hogy Jákób tudta amit
tudott.
Sérem jelet kér tehát Jákóbtól arra, hogy Krisztus
létezik; Jákób, mivel bosszantja, hisz tudja, hogy Sérem tudja,
ezért nincs ellene, ha Isten lesújtana a férfira. És így lesz
(„reá szállt az Úr hatalma” , „a földre rogyott” ) .. De
nem hal meg rögtön. (23)
13 Jákob
búcsúja öregségében, halála előtt:
„az idő elszállt velünk, és életünk is úgy elszállt, mintha egy álom lett volna számunkra, akik magányos és komoly nép vagyunk, vándorok, kiűzve Jeruzsálemből, gyötrelemben születtünk a vadonban, és gyűlöltek a testvéreink, mely háborúkat és viszálykodásokat okozott, gyászban töltöttük tehát a napjainkat.”
„így szóltam ][
Énós fiamhoz: Vedd ezeket a lemezeket. És elmondtam neki azon
dolgokat, amiket
Nefi fivérem megparancsolt nekem, és ő a
parancsok iránti engedelmességet ígért. És bevégzem írásaimat
ezeken a lemezeken, mely írás kevés volt; és búcsút mondok az
olvasónak, remélve, hogy sok testvérem olvashatja a szavaimat.
Isten veletek, testvérek!”
Megjegyzések
Megjegyzés küldése