Hogyan segít? Úgy, hogy megtanít mindenre,
amit ő tud
12. rész
összes
rész:
https://www.blogger.com/blog/post/edit/8029235802119191366/540728767210623500
1
Kik írták a szöveget?
2 Urim és Tumim
3 templom
Zarahemlában
4 néhány hiba Benjámin király szónoklatában
5
A bűnbánatot nem követi automatikusan bűnbocsánat? Úgy tűnik,
hogy a totális bizonyság elnyerése után már nem.
6 Az
evangélium ügyes összefoglalása
A kiengesztelésre szorulók
csoportjai: akik Ádám vétke miatt szorulnak rá; akik bűnösek,
de megbánták, ugyanezek, de nem bánták meg; azok, akik nem tudnak
a bűnükről. És akkor még azok, akik megbánják ugyan a bűnüket,
de haláluk után.
7 a kisgyermekek védettek a bűntől
8
Jézus helyett nincs más szabadulás
9 a gyermek tulajdonságai
apjával szemben: „engedékeny, szelíd, alázatos, türelmes,
telve szeretettel, aki mindazon dolgoknak hajlandó alávetni magát,
melyet az ][ [apja] jónak lát kiszabni rá”
ebben
a részben, az 5. pontban 2 (41. , 42. ) nem abszolút tény
szerepel, melyek arról tanúskodnak, hogy az a világ, amelyben
Jézus Krisztus megtanít bennünket mindenre, amit ő tud, az igaz
valóság
1 Kik
írták a szöveget?
2021.03.18.
Tehát elvileg innentől másmilyen
szöveget olvasnánk .. , attól függően kik írták. Miféle
emberek írták eddig, Mormon szavaiig ezt a szöveget, ami a nagy
aranylemezeken van? És utána is.
Tehát erre a most következő
részre vonatkozóan az elejére mondható, hogy azt se tudjuk, hogy
ki írta a szöveget.
2 Urim és
Tumim
Amikor arról van szó, hogy Benjámin király
királyságával együtt miket ad át fiának, Móziásnak, az Urim
és a Tumim nincs közte.
3 templom
Zarahemlában
Vegyük észre, hogy ahogy annak idején a
legkisebb fiú népének, úgy most Zarahemla (mert így maradt; így
hívták a népet, ha már ők előbb ott voltak) népének is volt
temploma.
4 néhány hiba Benjámin
király szónoklatában
Móziás 2/21
„Azt mondom
nektek, hogy ha szolgálnátok őt [Istent] , aki ][ teremtett
titeket, és napról-napra megőriz benneteket azáltal, hogy
leheletet kölcsönöz nektek, hogy saját akaratotok
szerint élhessetek és mozoghassatok és cselekedhessetek, és még
fenn is tart benneteket az egyik pillanattól a másikig – mondom,
ha teljes lelketekkel szolgálnátok is őt, akkor is csak
haszontalan
szolgák lennétek.” -Ez egy elég fura kijelentés Benjámin
királytól. (ő már egy öreg király)
Aztán logikailag
téveszt, amikor azt mondja, hogy adósai vagyunk Istennek, amiért
élhetünk, és már törleszti is az adósságát, amikor rögtön
megáld bennünket, miután betartjuk a parancsolatait.
Úgy
tűnik, az elején nem véletlenül mondta, hogy nem azért hívta
ide az ország lakosságát, hogy gúnyolódjanak rajta .. egyébként
nem, .. okosan beszél.
Persze a szövegíró is tévedhet:
„akkor visszahúzódtok az Úr Lelkétől”
Az ember nem tud
tőle visszahúzódni, mert akikről szó van, ők nincsenek is
tudatában annak, hogy éppen (tehát helyesen) az Úr Lelke húzódik
vissza.
5 A bűnbánatot nem követi
automatikusan bűnbocsánat? Úgy tűnik, hogy a totális bizonyság
elnyerése után már nem.
A büntetésnek kétféle
változatáról szoktak beszélni. Az egyik, amikor a rossz ember
szembesül a valósággal, tehát Istennel, és elviselhetetlen
(szinte) lelkiismeret-furdalást érez.
A másik azt hiszem az,
hogy a rossz ember szembesül Istennel, és : „Leszarom” .. durr
egy pofon jobbról, oldalbarugás balról, és viszik a maga helyére,
ahol ilyen finom falatokkal etetik a megfelelő időkig, nap mint
nap.
[Viszont a bűnbánatot logikusan követi a bűnbocsánat,
a megbizonyosodást az elfogadás. ]
Tehát úgy tűnik
nekem, hogy a következő szentírásrészlet egészen egyszerűen
helytelen:
„Móziás 38 Ezért ha az ilyen ember nem tart
bűnbánatot, hanem Isten ellensége marad, és úgy is hal meg, az
isteni igazságosság
követelése saját bűnének
élénk tudatára ébreszti halhatatlan lelkét, mely visszarettenti
őt az Úr színe elől, és olyan bűntudattal, és fájdalommal és
kínnal tölti meg mellkasát, mely a kiolthatatlan tűzhöz hasonló,
melynek lángja örökkön-örökké felfelé száll.
39 És most azt mondom nektek, hogy az irgalom
nem formál jogot az ilyen emberre; ezért az a
végső sorsa,
hogy soha véget nem érő gyötrelmet szenvedjen el.”
[Persze,
lehet, hogy én tévedek részben, és a feltámadásig valóban
olyan rosszul érzi magát ezt a fajta büntetést elszenvedő ember.
]
Hanem a tudásom szerint ezzel szemben az igazság: Jobb
dolga lesz, mint itt a földön volt.
A prédikátor talán
összezavarta a dolgokat.
.. és talán senki nem súgott neki
hátulról, hogy „Benjámin!” .
Amikor a másik Benjámin
király beszédet olvastam, ami lehet, szó szerint ugyanaz, mint
ez
(lehet, azok az ügyes gyorsírók írták, akik szövegeivel
később szétmentek a nép közé, nyilván nem aranylemezekkel,
hanem papírral, vagy hasonlóval, hiszen korábban volt ilyesmiről
szó) , ott csak ennyit írtam az egész beszédhez (onnan
kitöröltem) , ami itt is most következik:
41. (1. ) „Ó,
emlékezzetek, emlékezzetek rá, hogy ezek a dolgok igazak; mert az
Úristen mondta ezt.”
Ez egy embernek a tanúságtétele,
[mondjuk a bűnök büntetéséről] , hogy kinyilatkoztatást
kapott, más nem volt tanúja annak. Ez a prédikációjára
vonatkozik.
6 Az evangélium ügyes
összefoglalása
A kiengesztelésre szorulók csoportjai: akik
Ádám vétke miatt szorulnak rá; akik bűnösek, de megbánták,
ugyanezek, de nem bánták meg; azok, akik nem tudnak a bűnükről.
És akkor még azok, akik megbánják ugyan a bűnüket, de haláluk
után.
2021.03.19.
a Móziás 3 -szövegben Benjámin
királynak megjelenik egy angyal, tehát tény ez, csak egy ember
által igazolható tény (42/2) , és nagyon frappánsan
összefoglalja az összes tudást, az evangéliumot.
Hogy
„
Mert íme, eljön, és nincs már messze az idő, hogy a Mindenható
Úr, aki uralkodik, aki létezett és létezik minden
örökkévalóságtól minden örökkévalóságig” (ez a
megfogalmazás az örökkévalóságra vonatkozóan azt gondolom,
sejtető; hogy itt van egy kis perdület) , „ agyagból
formált hajlékban lakik, és elmegy az emberek közé, hatalmas
csodákat
művelve, mint a betegek meggyógyítása, a halottak feltámasztása;
és annak előidézése, hogy a bénák járjanak, a vakok elnyerjék
látásukat és a süketek halljanak, és mindenféle kórok
orvoslása.
És ördögöket
űz ki, vagyis a gonosz lelkeket, melyek az emberek gyermekeinek
szívében lakoznak.
De íme, kísértéseket
fog elszenvedni, és testi fájdalmat, éhséget,
szomjúságot és kimerültséget, méghozzá többet, mint amit
ember el tud szenvedni,
hacsak meg nem hal; mert íme, minden pórusából vér
fakad, oly nagy lesz az ő kínja
népe gonoszsága és utálatosságai miatt.
És Jézus
Krisztusnak fogják hívni, Isten
Fiának, az ég
és föld Atyjának, minden dolog Teremtőjének a kezdettől fogva;
és anyját
Máriának
fogják hívni.
És íme, eljön ][ , hogy a szabadulás
eljöhessen az emberek gyermekeihez, méghozzá az ő nevébe vetett
hit által;
és mindezek után mégis embernek tartják és azt mondják, hogy
egy ördög
lakik benne, és megostorozzák
és keresztre
feszítik.
És harmadnapra
feltámad
a halálból; és ][ feláll, hogy megítélje
a világot” .
„Emellett vére
kiengesztel
azok bűneiért, akik Ádám vétke miatt buktak
el, akik úgy haltak meg, hogy nem ismerték Isten rájuk vonatkozó
akaratát, vagy akik tudatlanul
követtek el bűnt.
Aki fellázad Isten ellen, ahhoz csak
„bűnbánat és az Úr,
Jézus Krisztusba vetett hit által” „jön el a szabadulás”
.
„És az Úristen elküldte szent prófétáit mind az
emberek gyermekei közé, hogy ezen dolgokat minden nemzetségnek,
nemzetnek és nyelvnek kijelentsék, hogy ezáltal aki elhiszi, hogy
Krisztus el fog jönni, az bocsánatot
nyerhessen a bűneire, és rendkívül nagy örömmel örvendezhessen,
méghozzá úgy, mintha
már el is jött volna közéjük.
Az Úristen mégis azt
látta, hogy népe merevnyakú nép, és egy törvényt jelölt ki
számukra, méghozzá Mózes
törvényét.
És sok jelt, és csodát, és mintát,
és árnyékképet mutatott nekik eljövetelét illetően; és szent
próféták is szóltak hozzájuk eljövetelét illetően; és ők
mégis megkeményítették a szívüket, és nem értették meg, hogy
Mózes
törvénye mit sem ér, hacsak nem vérének engesztelése által.
7
a kisgyermekek védettek a bűntől
És ha lehetséges
volna, hogy a kisgyermekek
bűnt kövessenek el, akkor nem lehetne őket megszabadítani [Mert
értelmi- , stb szintjük még nincs abban az álapotban] ; de azt
mondom nektek, hogy áldottak
ők; mert íme, ahogy Ádámban, vagyis természetszerűleg elbuknak,
éppen úgy engesztel ki Krisztus vére a bűneikért
[természetszerűleg] .
8 Jézus
helyett nincs más szabadulás
Továbbá pedig azt mondom
nektek, hogy nem
adatik más név, sem valamely más út vagy mód, mely által
szabadulás
jöhetne az emberek gyermekeihez, csakis Krisztus,
a Mindenható Úr nevében és azáltal.”
9
a gyermek tulajdonságai apjával szemben: „engedékeny, szelíd,
alázatos, türelmes, telve szeretettel, aki mindazon dolgoknak
hajlandó alávetni magát, melyet az ][ [apja] jónak lát kiszabni
rá”
„A természetes
ember ellensége Istennek; az volt Ádám
bukása óta, és az is lesz örökkön-örökké, hacsak nem enged
a Szent Lélek
hívásainak, és nem vetkőzi le a természetes embert és válik
szentté
az Úr, Krisztus engesztelése által, és lesz olyan, mint egy
gyermek,
engedékeny, szelíd, alázatos, türelmes, telve szeretettel, aki
mindazon dolgoknak hajlandó alávetni magát, melyet az Úr jónak
lát kiszabni rá, éppen úgy, ahogy egy gyermek veti alá magát az
atyjának.”
Megjegyzések
Megjegyzés küldése