Hogyan segít? Úgy, hogy megtanít mindenre, amit ő tud

12. rész

összes rész:
https://www.blogger.com/blog/post/edit/8029235802119191366/540728767210623500

1 Kik írták a szöveget?
2 Urim és Tumim
3 templom Zarahemlában
4 néhány hiba Benjámin király szónoklatában
5 A bűnbánatot nem követi automatikusan bűnbocsánat? Úgy tűnik, hogy a totális bizonyság elnyerése után már nem.
6 Az evangélium ügyes összefoglalása
A kiengesztelésre szorulók csoportjai: akik Ádám vétke miatt szorulnak rá; akik bűnösek, de megbánták, ugyanezek, de nem bánták meg; azok, akik nem tudnak a bűnükről. És akkor még azok, akik megbánják ugyan a bűnüket, de haláluk után.
7 a kisgyermekek védettek a bűntől
8 Jézus helyett nincs más szabadulás
9 a gyermek tulajdonságai apjával szemben: „engedékeny, szelíd, alázatos, türelmes, telve szeretettel, aki mindazon dolgoknak hajlandó alávetni magát, melyet az ][ [apja] jónak lát kiszabni rá”


ebben a részben, az 5. pontban 2 (41. , 42. ) nem abszolút tény szerepel, melyek arról tanúskodnak, hogy az a világ, amelyben Jézus Krisztus megtanít bennünket mindenre, amit ő tud, az igaz valóság

1 Kik írták a szöveget?
2021.03.18.
Tehát elvileg innentől másmilyen szöveget olvasnánk .. , attól függően kik írták. Miféle emberek írták eddig, Mormon szavaiig ezt a szöveget, ami a nagy aranylemezeken van? És utána is.
Tehát erre a most következő részre vonatkozóan az elejére mondható, hogy azt se tudjuk, hogy ki írta a szöveget.

2 Urim és Tumim
Amikor arról van szó, hogy Benjámin király királyságával együtt miket ad át fiának, Móziásnak, az Urim és a Tumim nincs közte.

3 templom Zarahemlában
Vegyük észre, hogy ahogy annak idején a legkisebb fiú népének, úgy most Zarahemla (mert így maradt; így hívták a népet, ha már ők előbb ott voltak) népének is volt temploma.

4 néhány hiba Benjámin király szónoklatában
Móziás 2/21
„Azt mondom nektek, hogy ha szolgálnátok őt [Istent] , aki ][ teremtett titeket, és napról-napra megőriz benneteket azáltal, hogy leheletet kölcsönöz nektek, hogy saját akaratotok szerint élhessetek és mozoghassatok és cselekedhessetek, és még fenn is tart benneteket az egyik pillanattól a másikig – mondom, ha teljes lelketekkel szolgálnátok is őt, akkor is csak haszontalan szolgák lennétek.” -Ez egy elég fura kijelentés Benjámin királytól. (ő már egy öreg király)
Aztán logikailag téveszt, amikor azt mondja, hogy adósai vagyunk Istennek, amiért élhetünk, és már törleszti is az adósságát, amikor rögtön megáld bennünket, miután betartjuk a parancsolatait.
Úgy tűnik, az elején nem véletlenül mondta, hogy nem azért hívta ide az ország lakosságát, hogy gúnyolódjanak rajta .. egyébként nem, .. okosan beszél.
Persze a szövegíró is tévedhet: „akkor visszahúzódtok az Úr Lelkétől”
Az ember nem tud tőle visszahúzódni, mert akikről szó van, ők nincsenek is tudatában annak, hogy éppen (tehát helyesen) az Úr Lelke húzódik vissza.

5 A bűnbánatot nem követi automatikusan bűnbocsánat? Úgy tűnik, hogy a totális bizonyság elnyerése után már nem.
A büntetésnek kétféle változatáról szoktak beszélni. Az egyik, amikor a rossz ember szembesül a valósággal, tehát Istennel, és elviselhetetlen (szinte) lelkiismeret-furdalást érez.
A másik azt hiszem az, hogy a rossz ember szembesül Istennel, és : „Leszarom” .. durr egy pofon jobbról, oldalbarugás balról, és viszik a maga helyére, ahol ilyen finom falatokkal etetik a megfelelő időkig, nap mint nap.
[Viszont a bűnbánatot logikusan követi a bűnbocsánat, a megbizonyosodást az elfogadás. ]

Tehát úgy tűnik nekem, hogy a következő szentírásrészlet egészen egyszerűen helytelen:
„Móziás 38 Ezért ha az ilyen ember nem tart bűnbánatot, hanem Isten ellensége marad, és úgy is hal meg, az isteni igazságosság követelése saját bűnének élénk tudatára ébreszti halhatatlan lelkét, mely visszarettenti őt az Úr színe elől, és olyan bűntudattal, és fájdalommal és kínnal tölti meg mellkasát, mely a kiolthatatlan tűzhöz hasonló, melynek lángja örökkön-örökké felfelé száll.

39 És most azt mondom nektek, hogy az irgalom nem formál jogot az ilyen emberre; ezért az a
végső sorsa, hogy soha véget nem érő gyötrelmet szenvedjen el.”
[Persze, lehet, hogy én tévedek részben, és a feltámadásig valóban olyan rosszul érzi magát ezt a fajta büntetést elszenvedő ember. ]

Hanem a tudásom szerint ezzel szemben az igazság: Jobb dolga lesz, mint itt a földön volt.
A prédikátor talán összezavarta a dolgokat.
.. és talán senki nem súgott neki hátulról, hogy „Benjámin!” .
Amikor a másik Benjámin király beszédet olvastam, ami lehet, szó szerint ugyanaz, mint ez
(lehet, azok az ügyes gyorsírók írták, akik szövegeivel később szétmentek a nép közé, nyilván nem aranylemezekkel, hanem papírral, vagy hasonlóval, hiszen korábban volt ilyesmiről szó) , ott csak ennyit írtam az egész beszédhez (onnan kitöröltem) , ami itt is most következik:
41. (1. ) „Ó, emlékezzetek, emlékezzetek rá, hogy ezek a dolgok igazak; mert az Úristen mondta ezt.”
Ez egy embernek a tanúságtétele, [mondjuk a bűnök büntetéséről] , hogy kinyilatkoztatást kapott, más nem volt tanúja annak. Ez a prédikációjára vonatkozik.

6 Az evangélium ügyes összefoglalása
A kiengesztelésre szorulók csoportjai: akik Ádám vétke miatt szorulnak rá; akik bűnösek, de megbánták, ugyanezek, de nem bánták meg; azok, akik nem tudnak a bűnükről. És akkor még azok, akik megbánják ugyan a bűnüket, de haláluk után.

2021.03.19.
a Móziás 3 -szövegben Benjámin királynak megjelenik egy angyal, tehát tény ez, csak egy ember által igazolható tény (42/2) , és nagyon frappánsan összefoglalja az összes tudást, az evangéliumot.
Hogy
„ Mert íme, eljön, és nincs már messze az idő, hogy a Mindenható Úr, aki uralkodik, aki létezett és létezik minden örökkévalóságtól minden örökkévalóságig” (ez a megfogalmazás az örökkévalóságra vonatkozóan azt gondolom, sejtető; hogy itt van egy kis perdület) , „ agyagból formált hajlékban lakik, és elmegy az emberek közé, hatalmas csodákat művelve, mint a betegek meggyógyítása, a halottak feltámasztása; és annak előidézése, hogy a bénák járjanak, a vakok elnyerjék látásukat és a süketek halljanak, és mindenféle kórok orvoslása.
És ördögöket űz ki, vagyis a gonosz lelkeket, melyek az emberek gyermekeinek szívében lakoznak.
De íme, kísértéseket fog elszenvedni, és testi fájdalmat, éhséget, szomjúságot és kimerültséget, méghozzá többet, mint amit ember el tud szenvedni, hacsak meg nem hal; mert íme, minden pórusából vér fakad, oly nagy lesz az ő kínja népe gonoszsága és utálatosságai miatt.
És Jézus Krisztusnak fogják hívni, Isten Fiának, az ég és föld Atyjának, minden dolog Teremtőjének a kezdettől fogva; és anyját Máriának fogják hívni.
És íme, eljön ][ , hogy a szabadulás eljöhessen az emberek gyermekeihez, méghozzá az ő nevébe vetett hit által; és mindezek után mégis embernek tartják és azt mondják, hogy egy ördög lakik benne, és megostorozzák és keresztre feszítik.
És harmadnapra feltámad a halálból; és ][ feláll, hogy megítélje a világot” .
„Emellett vére kiengesztel azok bűneiért, akik Ádám vétke miatt buktak el, akik úgy haltak meg, hogy nem ismerték Isten rájuk vonatkozó akaratát, vagy akik tudatlanul követtek el bűnt.
Aki fellázad Isten ellen, ahhoz csak „bűnbánat és az Úr, Jézus Krisztusba vetett hit által” „jön el a szabadulás” .
„És az Úristen elküldte szent prófétáit mind az emberek gyermekei közé, hogy ezen dolgokat minden nemzetségnek, nemzetnek és nyelvnek kijelentsék, hogy ezáltal aki elhiszi, hogy Krisztus el fog jönni, az bocsánatot nyerhessen a bűneire, és rendkívül nagy örömmel örvendezhessen, méghozzá úgy, mintha már el is jött volna közéjük.
Az Úristen mégis azt látta, hogy népe merevnyakú nép, és egy törvényt jelölt ki számukra, méghozzá Mózes törvényét.
És sok jelt, és csodát, és mintát, és árnyékképet mutatott nekik eljövetelét illetően; és szent próféták is szóltak hozzájuk eljövetelét illetően; és ők mégis megkeményítették a szívüket, és nem értették meg, hogy Mózes törvénye mit sem ér, hacsak nem vérének engesztelése által.

7 a kisgyermekek védettek a bűntől
És ha lehetséges volna, hogy a kisgyermekek bűnt kövessenek el, akkor nem lehetne őket megszabadítani [Mert értelmi- , stb szintjük még nincs abban az álapotban] ; de azt mondom nektek, hogy áldottak ők; mert íme, ahogy Ádámban, vagyis természetszerűleg elbuknak, éppen úgy engesztel ki Krisztus vére a bűneikért [természetszerűleg] .

8 Jézus helyett nincs más szabadulás
Továbbá pedig azt mondom nektek, hogy nem adatik más név, sem valamely más út vagy mód, mely által szabadulás jöhetne az emberek gyermekeihez, csakis Krisztus, a Mindenható Úr nevében és azáltal.”

9 a gyermek tulajdonságai apjával szemben: „engedékeny, szelíd, alázatos, türelmes, telve szeretettel, aki mindazon dolgoknak hajlandó alávetni magát, melyet az ][ [apja] jónak lát kiszabni rá”
„A természetes ember ellensége Istennek; az volt Ádám bukása óta, és az is lesz örökkön-örökké, hacsak nem enged a Szent Lélek hívásainak, és nem vetkőzi le a természetes embert és válik szentté az Úr, Krisztus engesztelése által, és lesz olyan, mint egy gyermek, engedékeny, szelíd, alázatos, türelmes, telve szeretettel, aki mindazon dolgoknak hajlandó alávetni magát, melyet az Úr jónak lát kiszabni rá, éppen úgy, ahogy egy gyermek veti alá magát az atyjának.”


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon